از پیگیری دریافت مجوز استخدام ۳۰۰ نیرو تا تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از پیگیری دریافت مجوز استخدام ۳۰۰ نیروی عملیاتی جدید برای سال آینده خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی و اصلاح حقوق و مزایای پرسنل این سازمان در دستور کار فعالیت های سال ۹۹ قرار گرفته است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهمترین پروژه‌هایی که در سال ۹۸ آغاز و یا افتتاح شده، اظهار کرد: بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی اطشاران (ایستگاه ۲۵) یکی از پروژه‌های سال‌جاری بوده است.

وی در خصوص تکمیل ساختمان ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان، تصریح کرد: این ساختمان در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از دیگر پروژه‌های در حال احداث آتش نشانی اصفهان را کلنگ زنی و احداث ایستگاه ۱۹، کلنگ زنی و احداث ایستگاه چهارباغ و ایستگاه خداداد امینی واقع در خانه اصفهان برشمرد و افزود: کلنگ زنی و احداث ایستگاه آتش نشانی ناژوان در مرحله تصویب طرح در کمسیون ماده پنج قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری تکمیل ایستگاه سیتی سنتر انجام شده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: پیگیری جهت تجهیز این ایستگاه در حال انجام است.

آتشپاد گلابی خاطرنشان کرد: تحویل زمین جهت احداث مرکز آموزش به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت آغاز عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی نصب ۵۱ عدد هیدرانت در سطح شهر، بهره برداری از فاز نخست نرم افزار سرای هشت، استخدام ۱۹۸ نفر نیروی جدید (در مرحله گزینش و پیگیری جهت استخدام و جذب ۳۰۰ نفر نیروی جدید) را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان برشمرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به خریدهای ویژه این سازمان در سال‌جاری، گفت: خرید ۲۰۰ حلقه شیلنگ آتش نشانی (لوله ۱.۵)، خرید ۱۰۴ دستگاه شیر آتش نشانی (هیدرانت)، خرید ۷۰۰ دستگاه از انواع خاموش کننده، خرید تجهیزات اموالی و مصرفی (انواع کالای بادوام) شامل تلویزیون و لباسشویی، خرید یک ست کامل cbrn، اثاثیه اداری شامل اسکنر، رایانه و متعلقات و ملزومات اداری از جمله این اقلام بوده است.

اضافه شدن ۳۲ دستگاه خودرو ایسوزو به امکانات آتش نشانی اصفهان

وی ادامه داد: تعداد هشت دستگاه شاسی اسکانیا(سنگین و فوق سنگین)، چهار دستگاه وسیله نقلیه (پژو GLX) نیز خریداری شده که جمعاً با خرید ۲۰ دستگاه ایسوزو در سال گذشته، ۳۲ دستگاه خودرو در یک ساله اخیر به ناوگان سازمان آتش نشانی اصفهان اضافه شده است.

آتشپاد گلابی گفت: بازسازی ساختمان‌های اداری، انعقاد قرارداد کاربری‌سازی ۲۰ دستگاه ایسوزو، خرید ۵۰۰ جفت چکمه HARVIK، خرید ۷۰۰ عدد هود فایر، خرید پنج دستگاه کامبی تولز و ۷۰۰ جفت دستکش ESKA اتریشی مدل phonix همچنین خرید نیم ست هیدرولیک از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات شاخص سال ۹۸، اظهار کرد: دریافت لوح سپاس در ارزیابی الگوی تعالی سازمانی (دریافت گواهینامه دو ستاره در ارزیابی مدل تعالی سازمانی EFQM)، تدوین سند راهبردی سازمان) یکی از این اقدامات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ساخت بخشی از نیازهای فناورانه سازمان با بودجه در نظر گرفته شده از طرف مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این موارد شامل دیلم هالیگان، لوله‌های آتش نشانی و درب برزنتی آشیانه است.

وی تصریح کرد: انجام طرح‌های تحقیقاتی تهیه نقشه پهنه بندی حریق در سطح شهر و ارزیابی و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی با بودجه‌های در نظر گرفته شده از طرف مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین معاونت برنامه ریزی شهرداری آغاز شده است.

آتشپاد گلابی، ایجاد کمیته پژوهش در جهت رفع نیازهای پژوهشی سازمان، انجام طرح تحقیقاتی ایمنی مساجد شهر اصفهان با رویکرد ریسک حریق، ایجاد رشته تخصصی آتش نشانی در مقطع تحصیلی کار و دانش برای اولین بار در اصفهان، برگزاری همایش استانی رونمایی از پژوهش‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، ایجاد رشته دانشگاهی نجات و اطفا در ساختمان‌های بلندمرتبه در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه شهرداری از بهمن ماه سال جاری، برگزاری سمپوزیوم استانی ایمنی، آتش نشانی و HSE با رویکرد تحلیل و بررسی حادثه پلاسکو، توسعه طرح آموزش برون سازمانی در سطح اقشار مختلف جامعه با حدود ۲۲۰ درصد افزایش تعداد کلاس‌های برگزار شده از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به برگزاری مانور بزرگ آتش نشانی در تیرماه سال ۹۸ و برگزاری مانور زلزله در مناطق شهرداری، مدارس، انجام ۱۱ هزار مورد بازدید کارشناسی از ساختمان‌ها و ارائه طرح ایمنی در یک سال گذشته، ارائه دو هزار و ۸۱۸ مورد پایان کار ساختمان‌ها، آموزش یک هزار و ۷۸۳ نفر از متولیان مساجد، تکایا و اماکن مذهبی اشاره کرد.

نجات جان بیش از چهار هزار شهروند حادثه دیده

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نجات جان بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان حادثه دیده و پیشگیری از میلیاردها ریال خسارات مالی به مردم در عملیات‌های امدادی و امدادرسانی بیش از ۹ هزار و ۹۲۸ مورد حادثه و حریق در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا ۳۰ بهمن ماه انجام شده است، تصریح کرد: ایمن‌سازی اماکن مسکونی (دریافت استعلام از مناطق ۱۵ گانه)، واحدهای صنفی و تجاری، فرهنگی، مذهبی، تفریحی و از جمله پارک‌های بازی و بادی کودکان در قالب ایزو ۱۷۰۲۰ انجام شده و ۷۴۷ مورد بازدید از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها صورت گرفته است.

وی پیگیری دریافت مجوز ضابط قضائی در خصوص ایمنی اماکن تجاری، راه اندازی برنامه سرای ۸ که کمک مؤثری در زمینه کاهش قابل توجه فیزیک مکاتبات، رفت و آمدهای غیرضروری ارباب رجوعان، تسریع در پاسخگویی و رضایت مندی شهروندان را به دنبال دارد، راه‌اندازی میز خدمت در مجموعه سازمان، اصلاح و بروز رسانی کامل تابلو راهنمای طبقات در طبقه همکف و سایر طبقات همراه با تعویض تابلوهای سردر اتاق‌های کارکنان همچنین برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان آتش نشان از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

آتشپاد گلابی با بیان اینکه مسیر تردد ارباب رجوعان از محوطه ایستگاه به ورودی ضلع شمالی ساختمان ستاد جهت جلوگیری از بروز حادثه احتمالی برای شهروندان و تکریم مردم تفکیک شده است، گفت: سایت جدید سازمان، با اولویت شهروند محوری و بارگزاری مدارک موردنیاز در مورد ایمنی ساختمان‌ها (مراحل شروع کار، سفت کاری و پایان کار) طراحی شده و راه اندازی ثبت نام الکترونیکی مهدهای کودک، مدارس، مشمولین وظیفه، صدور گواهینامه شرکت در دوره‌های آموزشی از طریق سایت سازمان، نوبت دهی ارباب رجوعان در بستر شبکه مخابراتی VOIP سازمان نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده شامل اجرای مؤثر برنامه آموزش آتش نشانان داوطلب با تعداد ۵۰۰ نفر و تلاش در جهت ارتباط بهتر و بیشتر با NGO های مردمی، تهیه اساسنامه جهت داوطلبان، بررسی فرم‌های نظرسنجی از ارباب رجوعان و تحلیل و ارجاع به واحدهای ذیربط در سازمان همراه با ارسال گزارش‌های سه ماهه به حوزه مدیریت سرمایه انسانی شهرداری و تشکیل مستمر کمیته تکریم سازمان و پیگیری در خصوص اجرای مصوبات و بررسی مشکلات مطروحه و تلاش در جهت رفع آنها است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برگزاری مانورهای آموزشی، عملیاتی همراه با آموزش‌های مستقیم در سطح محله‌ها و مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه برای ساکنان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: آموزش رایگان ۱۳۰۰ نفر رانندگان شرکت اتوبوسرانی و۲۳۰۰۰ نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی در سطح شهر همراه با شارژ رایگان خاموش کننده‌های موجود در خودروهای آنها در صورت استفاده در زمان بروز آتش سوزی در سطح شهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی ویژه ۲۰۰ نفر از در پادگان آموزشی نیروی انتظامی برگزار شده است، گفت: برگزاری دوره تخصصی نجات و کار در ارتفاع به صورت ملی و اجرای برنامه ملاقات مردمی روزهای دوشنبه هر هفته و ارجاع موارد و مشکلات مطروحه توسط ارباب رجوعان به مسئولان واحدها و پیگیری تا حل مشکل مربوطه، پخش بیش از ۱۰۰ برنامه رادیو تلویزیونی در خصوص ایمنی شهر و شهروندان از ابتدای سال تاکنون از دیگر اقدامات انجام شده است.

احداث ۸ ایستگاه آتش نشانی در اصفهان

آتشپاد گلابی با تاکید بر اینکه نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۳ درصد از پاسخگویان، عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را در حد مطلوب و متوسط ارزیابی کرده‌اند، افزود: مقدمات احداث هشت ایستگاه آتش نشانی در مناطقی که نیاز مبرم به احداث ایستگاه وجود دارد بر اساس طرح جامع پهنه بندی خطر اصفهان و پیگیری به منظور تکمیل طرح جامع ایستگاه‌های آتش نشانی (۴۰ ایستگاه) فراهم شده است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌هایی که سال آینده در سازمان آتش نشانی اصفهان آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: نصب ۱۵۰ عدد شیر هیدرانت در مناطق ۱۵ گانه شهرداری، بهره‌برداری از ایستگاه‌های آتش نشانی در مناطق یک، ناژوان و ۱۴ همچنین خانه اصفهان و سیتی سنتر از جمله برنامه‌های سال آینده این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از بهره‌برداری ستاد فرماندهی و آشیانه آتش نشانی ایستگاه پنج در سال آینده خبرداد و تصریح کرد: پیگیری دریافت مجوز استخدام ۳۰۰ نفر نیروی عملیاتی جدید، طراحی مرکز آموزش، کاربری سازی هشت دستگاه اسکانیا، خرید تجهیزات فردی آتش نشانی، پیگیری پیاده سازی فازهای بعدی نرم افزار سرای هشت، اصلاح چارت سازمانی، تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی، اصلاح حقوق و مزایای پرسنل، تجهیز اتاق سرور با ذخیره ساز و راه‌اندازی بایگانی الکترونیک از دیگر اقدامات در دستور کار این سازمان برای سال ۹۹ است.

کد خبر 414304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد موذن IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    2 5
    من بیکارم عاشق رانندگی هم هستم پایه دو هم دارم میخام یه جای خوب برم سرکار،مثل آتش نشانی رانندگی کنم وخدمت به مردم.هم خدمت به مردم قشنگه هم به آرزوم میرسم
    • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      1 1
      برای مرگ عجله نداشته باش
  • علی اسماعیل زاده راننده پایه یک با 17سال سابقه کار IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    عشق من خدمت به خلق می باشد
  • علی اسماعیل زاده راننده پایه یک با 17سال سابقه کار IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    عشق من خدمت به خلق می باشد
  • رسول عسگریان DE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    با سلام استخدام 300نفر نیروی جدید شامل چه کسانی می شود با تشکر از شما