علوم پزشکی استاندار اصفهان را برای تعطیلی شهر توجیه کند

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری تنها یک حلقه از تصمیم‌گیری در رابطه با موضوع تعطیلی شهر است و باید استاندار توسط دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیل شدن شهر توسط دانشگاه علوم پزشکی توجیه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اولین‌بار در چین بیماری کرونا ویروس تشخیص داده شد با سفرهایی که چینی‌ها کردند، سرتاسر دنیا درگیر بیماری شدند، اظهار کرد: در ایران نیز اولین بار ابتلای کرونا ویروس در قم دیده شد که بدترین اتفاقی بود که برای شیوع آن می‌توانست رخ دهد چون در این شهر از همه ایران طلبه و مسافر وجود دارد و با رفتن آن‌ها به دیگر شهرها، این بیماری منتقل می‌شود.

وی افزود: با این حال دیده می‌شود که کمترین تصمیم جدی برای جلوگیری از سفر وجود دارد و مردم به راحتی بین شهرها و روستاها حرکت می‌کنند و چه بسا که همین امر باعث افزایش انتقال بیماری می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تا حد امکان لازم است از تردد بین استان‌ها جلوگیری شود، افزود: قم و اصفهان هر کدام به ترتیب بر سر راه ۹ و شش استان قرار دارند و وجود ترددها در این استان‌ها حتی در حد توقف در مسیر نیز باعث ایجاد ارتباط و شیوع بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز جمعیتی شهر کمترین تغییر را داشته‌اند و دیده می‌شود آموزشگاه‌های زیرنظر ارشاد و فنی‌وحرفه‌ای همچنان دایر هستند، خاطر نشان کرد: همچنین در کمترین حالت حداقل روزانه ۱۰ هزار نفر در مساجد با مهر مشترک نماز جماعت می‌خوانند و وضوخانه‌ها و دیگر محل‌ها نیز محل رفت‌وآمد نمازگزاران است.

معین با بیان اینکه کنترل این‌موارد و دیگر پیشگیری‌هایی که باید در استان انجام شود می‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند، گفت: اگر تصمیم بر تعطیلی مراکز و صنوف شهر باشد، مأموران شهرداری را ملزم به انجام این تصمیمات می‌کنیم، اگر بگویند اتوبوس‌ها از فعالیت باز ایستند، همان کار را می‌کنیم اما باید این تصمیم‌گیری توسط استانداری انجام شود تا شهرداری نیز بنا بر آن اقدام کند

وی اضافه کرد: شهرداری تنها یک حلقه از تصمیم‌گیری در رابطه با موضوع تعطیلی شهر است و باید استاندار توسط دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیل شدن شهرتوجیه شود.

کد خبر 414297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.