چگونه از پوست خود پس از ضد عفونی محافظت کنیم؟

یک متخصص پوست و مو با تاکید به اینکه مرطوب کردن دست ها بعد از استفاده مواد ضد عفونی کننده باعث پیشگیری از بروز اگزمای پوستی می‌شود، گفت: در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی دست ها هر ساعت یکبار و یا بعد از تماس با محیط آلوده مرتب و در محلول شستشو بوده و مرطوب کردن دست ها ضروری است.

فاطمه مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره شیوع ویروس کرونا و استفاده مرتب افراد از مواد ضد عفونی کننده و بروز خشکی دست‌ها، اظهار کرد: در جامعه این روزها استفاده از ضدعفونی کننده هاو محلول‌های الکلی با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش زیادی پیدا کرده است و مصرف مرتب این مواد دست‌ها را خشک کرده و ممکن است افراد را مبتلا به اگزمای پوستی کند.

وی با بیان اینکه مرطوب کردن دست‌ها بعد از استفاده از مواد ضد عفونی کننده باعث پیشگیری از بروز اگزمای پوستی می‌شود، افزود: در شرایط بحرانی کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی دست‌ها هر ساعت یکبار و یا بعد از تماس با محیط آلوده مرتب و به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه در محلول شستشو قرار می‌گیرد و استفاده از مرطوب کننده ها لازم است.

این متخصص پوست و مو، تصریح کرد: آنچه توصیه شده اینکه برای ضد عفونی سطح باید از ترکیب محلول وایتکس و آب به نسبت پنج به یک استفاده کرد. یعنی یک لیوان وایتکس با پنج لیوان آب سرد را مخلوط کرد و روی سطح با دستمال مرطوب آغشته به محلول ضد عفونی شود.

مختاری درباره استفاده از مخلوط آب و سرکه برای ضد عفونی، گفت: استفاده از سرکه با مواد ضد عفونی ذکر شده برای تمیز کردن سطح این روزها با شیوع بیماری کرونا به وسیله برخی از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً به نسبت یک به دو سرکه را با آب مخلوط می‌کنند، اما بنده در این زمینه مقاله علمی مشاهده نکردم.

وی با اشاره به اینکه محلول ضد عفونی وایتکس برای پاک کردن آلودگی سطح‌ها بسیار مناسب است، اظهار کرد: علاوه بر این الکل‌های موجود در داروخانه‌ها به همراه محلول‌ها و ژل های ضد عفونی کننده برای پاک کردن آلودگی حائز اهمیت است و معمولاً الکل ۷۰ درصدی موجود در داروخانه در این خصوص بسیار کمک کننده است.

این متخصص پوست و مو به خانواده‌ها توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا باید افراد شستشوی دست‌ها را حداقل یکبار در هر ساعت با مواد ضد عفونی کننده انجام دهند و بعد از انجام هر کاری و دست زدن به هر محیط آلوده‌ای شستشوی سریع دست‌ها با این مواد و ژل های ضد عفونی کننده را مد نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر افراد بعد از اینکه محلول و ژل های ضد عفونی کننده را استفاده می‌کنند بعد از هر بار مصرف خشکی پوست را مشاهده کنند استفاده از مرطوب کننده برای رفع این مشکل ضروری است.

کد خبر 414293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.