اهمیت تعطیلی صنوف برای حفظ سلامتی کسبه است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشترین خطر ابتلا به کرونا در صنوف، فروشنده و صاحب مغازه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه صنف اگر مراقب افرادی که وارد مغازه‌اش می‌شوند نباشد، خود مبتلا شده و همین موضوع باعث می‌شود بیمار شود و در خانه بماند، اظهار کرد: نمی‌گوییم شهر تعطیل شود بلکه لازم است شغل‌های غیرضروری را تعطیل کنید؛ اگر سالن‌های ورزشی تعطیل شد چون سانس عوض می‌شد و امکان شیوع بیماری وجود داشت و اگر رستوران‌ها تعطیل شد چون مرتب افراد با سطوح مختلف در تماس بوده و تجمع دارند.

وی با بیان اینکه چاره‌ای نداریم که از صنوف درخواست کنیم که صنف خود را تعطیل کنند، افزود: وقتی امسال عیدی نداریم پس خرید شب عید برای چه زمانی است؟ بنا نداریم سوپر مارکت‌ها و پایانه بسته شود اما لازم است الزامی برای رعایت نکات بهداشتی برای آن‌ها تعیین شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشترین خطر ابتلا در صنوف فروشنده و صاحب مغازه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: درخصوص تعطیلی ادارات نیز واقعاً از درخواست آن خسته شده‌ایم اما همچنان برای تعطیلی ادارات دغدغه داریم.

وی ادامه داد: صنوف مطمئن باشند هروقت شیوع کرونا کنترل و حل شد، قطعاً آن را به مردم اعلام خواهیم کرد تا شرایط را به حالت عادی بازگردانند اما اگر رفتارهای فعلی ادامه پیدا کند، مدت شیوع بیماری طولانی‌تر خواهد شد و تعطیلی یک ماهه، به بیش از سه ماه تعطیلی تبدیل می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه در همان روزهای اول شیوع بیماری، ۲۷۰ میلیون برای تجهیز آزمایشگاه‌ها هزینه شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده برای ضوعفونی مترو و اتوبوس قابل تقدیر بود اما اکنون لازم است جدی‌تر به اقدامات پیشگیرانه پرداخته شود چون در پیک بیماری هستیم و باید اصول بهداشتی دقیق‌تر رعایت شود.

کد خبر 414289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.