ضدعفونی شهر زیر نظر مراکز بهداشتی

سرپرست شهرداری هیدج گفت: از آنجایی که ضدعفونی و میکروب‌زدایی شهر زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می‌شود، شهروندان نباید دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، ناصر مرسلی از اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری هیدج برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد و اظهار کرد: ضدعفونی خیابان‌ها و معابر شهر از اوایل اسفندماه عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی شهروندان از ابتلاء به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های خدماتی اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست شهرداری هیدج با بیان این‌که مهم‌ترین راه مقابله با کرونا ویروس پیشگیری و کنترل این بیماری است، افزود: اقدام به میکروب‌زدایی خیابان‌ها و معابر شهر توسط کمیته سلامت شهرداری و با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر انجام خواهد شد، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود در زمان ضدعفونی از حضور در معابر اصلی شهر خودداری کرده و حتی‌الامکان وسایل نقلیه خود را در معابر و خیابان‌ها پارک نکنند.

مرسلی با بیان این‌که این اقدام به‌صورت مستمر و دوره‌ای تا رسیدن به شرایط عادی انجام خواهد شد، به شهروندان اطمینان خاطر داد که این مواد هیچ خطری برای آن‌ها نخواهد داشت و عناصر تشکیل‌دهنده مواد ضدعفونی کننده که تیم اجرایی کمیته سلامت شهرداری استفاده می‌کند، طبق دستور مرکز بهداشت تهیه شده و شهروندان نیز در حال حاضر از این مواد در منازل و یا محل کسب و کار خود جهت میکروب‌زدایی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شهروندی، خاطرنشان کرد: شهروندان تلاش کنند تا در مراکز عمومی کمتر حضور یابند و اصول بهداشتی نظیر دفع پسماندها در مخازن و سطل‌های زباله شهری، خودداری از انداختن آب دهان در سطح معابر عمومی شهری و شست‌وشوی مداوم دست با صابون و مواد شوینده را رعایت کرده و تا رسیدن به شرایط عادی، از برگزاری مراسم جشن و عزاداری به صورت اجتماعات عمومی خودداری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 414282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.