آماده تعطیلی اصناف هستیم/ لزوم حذف تصمیمات جزیره‌ای برای تعطیلی اصناف

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه آماده تعطیلی اصناف هستیم، گفت: باید همه جنبه‌های این کار در نظر گرفته شود و نحوه تامین کالاهای اساسی مردم در صورت اتخاذ این تصمیم بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصناف عملاً تعطیل هستند، اظهار کرد: کرونای صنفی در اصفهان از خرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف منتظر تصمیم مسئولان کشوری در خصوص تعطیلی هستند، افزود: اگر امروز تصمیم بر تعطیلی کسبه بگیرند اجرایی خواهد شد، اما باید امنیت اجتماعی را در نظر بگیریم، همچنین وضعیت اقتصادی کسبه و اجناسی که خرید کرده‌اند و در قبال آن چک داده و فروش نداشته‌اند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه چنانچه دولت دستور تعطیلی کسبه را بدهد تقاضای کاذب از سوی مردم ایجاد می‌شود، اضافه کرد: اصناف جایی که حکومت و دولت شرایط مناسبی ندارد، خواسته‌های خود را مطرح نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آماده تعطیلی اصناف هستیم، افزود: باید همه جنبه‌های این تعطیلی در نظر گرفته شود و نحوه تامین کالاهای اساسی مردم در صورت اتخاذ این تصمیم بسیار مهم است.

جهانگیری با بیان اینکه آستانه تحمل مردم ایران پایین آمده است، اضافه کرد: باید مسئولان با همدلی و همراهی این چالش را برطرف کنند، جامعه اصناف از بدنه دولت جدا نیست، همواره کنار دولت بوده‌ایم و از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شاهد ورشکستگی واحدهای خرد در شهر اصفهان هستیم، ادامه داد: درخواست داریم پس از بحران کرونا این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان ضمن گلایه از بستن همه واحدهای صنفی در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان تصریح کرد: این تصمیمات جزیره‌ای است باید این امر با تصمیمات واحد اجرایی شود و فرمانداران و رؤسای دادگستری نباید در این زمینه تصمیمات بدون هماهنگی اتخاذ کنند.

کد خبر 414275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.