کدام ضدعفونی کننده‌ها برای استفاده پوست مناسب است؟

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی و علوم داروئی اصفهان، گفت: فرمول دبلیو اچ او(WHO) برای ترکیب مواد ضد عفونی است و خانواده می‌توانند با استفاده از این فرمول و ساخت محلول ضد عفونی برای پاک کردن و تمیزی دست و سطوح در منزل استفاده کنند.

محمد علی شاه طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمول ضد عفونی ثابت شده برای پاک کردن آلودگی دست‌ها و سطوح، اظهار کرد: فرمول دبلیو اچ او(WHO) برای ترکیب مواد ضد عفونی است و خانواده می‌توانند با استفاده از این فرمول و ساخت محلول ضد عفونی برای پاک کردن و تمیزی دست و سطوح در منزل استفاده کنند.

وی بدر خصوص میزان ترکیبات محلول ضد عفونی، افزود: برای تهیه محلول ضد عفونی ضروری است که حداقل ۷۰ درصد حداقل الکل و یک و نیم درصد اینستوین و تقریباً یک و نیم درصد هیدروژن پروکساید سه درصد استفاده شود و مابقی محلول آب است که باید به آرامی اضافه شود.

این محقق در زمینه فرمولاسیون فراورده‌های آرایشی و بهداشتی، تصریح کرد: این فرمولی است که فرمول دبلیو اچ او(WHO) ارائه کرده است و به دلیل اینکه الکل و هیدروژن پروکساید این محلول ضد عفونی تبخیر می‌شود تأثیری بر روی پوست اشخاص بر جا نمی‌گذارد و معمولاً گلستروید آن هم نرم کننده دست است.

این دارو ساز در مورد تهیه ژل ضد عفونی، گفت: اگر خانواده بخواهند ژل ضد عفونی تهیه کنند باید به این محلول نیم درصد کارمافول اضافه کنند. بهتر است که اضافه کردن کارمافول بهتر است که با یک هم زن شدید انجام شود.

وی ادامه داد: یعنی هم زن را در این محلول می‌گذارند و بعد کارمافول را به آرامی اضافه کرده و سپس محلول را خوب بهم می‌زنند تا به شکل یکنواختی در آید و بعد از آن ماده قلیایی تری بتانول آمین را قطره قطره اضافه کرده تا بتوانند ژل ضد عفونی مورد نظر را تهیه کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی و علوم دارویی اصفهان، اظهار کرد: لازم است اشخاص هر زمانی که دست شأن را به مکانی می‌زنند با این مواد ضد عفونی کننده شستشو دهند و ممکن است انجام این کار برای برخی چند بار در طول روز باشد و برای تعدادی دیگر ۲۰ بار و برای عده‌ای بیشتر از این رقم باشد.

شاه طالبی با تاکید بر اینکه دلیل اینکه افراد نمی‌دانند به سطحی که دست می‌زنند قبلاً فرد آلوده‌ای به آن دست زده است، گفت: بنابراین امکان آلودگی و ابتلاء وجود دارد و باید هر زمانی شخص در محیط بیرون به سطحی دست می‌زند حتماً با این محلول یا ژل ضد عفونی دست خود را پاک کنند و ساخت این محلول و ژل باید مطابق فرمول دبلیو اچ او(WHO) باشد و اکنون در دانشکده هم مطابق این فرمول همکاران ترکیب ضد عفونی را تأیید کردند.

کد خبر 414261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.