توضیحات شهردار اصفهان در خصوص خرید ۱۰۰ اتوبوس از اسکانیا

شهردار اصفهان در خصوص خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت اسکانیا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر و در بخش مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی با اشاره به فشار سنگین مالی در این ایام سال، اظهار کرد: شهرداری در حال حاضر با مشکلات شدید رو به رو است و برای تسویه مرخصی‌ها، پاداش و عیدی نیازمند هزینه‌هایی دو الی سه برابر دیگر ایام سال است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داریم و به این دلیل همواره به دنبال پیدا کردن راهکاری برای حل مشکل این حوزه هستیم، اضافه کرد: اخیراً در فضای مجازی شایعاتی در خصوص خرید اتوبوس از شرکت اسکانیا منتشرشده است که برای نخستین بار قصد دارم به این شائبه‌ها پاسخ دهم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در سال ۹۵ شهرداری اصفهان قراردادی را با شرکت اسکانیا برای خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده است که شهرداری با توجه به مشکلات مالی نتوانست هزینه‌ها را بپردازد و با شرایط موجود شرکت اسکانیا به دنبال لغو قرارداد بود، سال گذشته بنده، رئیس شورای شهر، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و چندی دیگر از مسئولان بازدیدی از شرکت اسکانیا داشتیم و رایزنی‌های زیادی را برای تحقق این قرارداد انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری با رایزنی‌های زیاد مجبور شدیم هر اتوبوس اسکانیا را با ۷۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت خریداری کنیم، ادامه داد: تاکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد سیستم حمل و نقل عمومی شده و ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز طی دو روز آینده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

نوروزی گفت: شهرداری اصفهان تنها شهرداری کشور بود که موفق شد در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت دریافت کند، البته این اوراق چالش‌های زیادی را به همراه داشت چرا که معاون حمل و نقل و ترافیک وقت شهرداری اصفهان در امضای این قرارداد استفاده از این اوراق را تا بهمن سال جاری تعیین کرده بود و چنانچه محقق نمی‌شد باید این اوراق پس فرستاده می‌شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای راه‌اندازی بی آرتی، زیرساخت‌ها و نصب دوربین‌ها و چراغ‌های راهنما هزینه شده است، ادامه داد: مابقی آن نیز برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اختصاص یافت که برای خرید کامل آن اعتبار لازم را نداریم اما همه تلاش خود را برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به کارگرفته‌ایم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: برای هر اتوبوس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و شرکت تولیدکننده نیز قصد دارد ۲۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری اصفهان ندهد.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایلوت حمل و نقل عمومی کشور انتخاب شده و توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و استفاده از موتور برقی در این شهر در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: نتیجه این انتخاب، آورده ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اصفهان در سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

کد خبر 414255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.