کرونا ۴۲ روز بازار تهران را تعطیل کرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی ۴۲ روز بازار شده، گفت: تعطیلی این بازارها موجب کاهش فعالیت حداقل ۱۰ هزار فروشنده در این اماکن عمومی شد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا تحصیلی اظهار کرد: با همکاری مناطق شهرداری تهران از ورود مردم جلوگیری کرده و در کنار آن دو بازار بزرگ فروش پرندگان شرق و غرب را تعطیل کردیم.

وی افزود: همچنین چهار بازار فروش خودرو که حدود پنج هزار ورودی در روز داشت را تعطیل کردیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه معاونت خدمات شهری زیر مجموعه‌های خود را مکلف کرده تا هر کدام کاری انجام دهند، ادامه داد: شرکت ساماندهی مشاغل با تهیه ۴۰ دستگاه سم پاش اقدام به گندزدایی از ۲۲ ایستگاه CNG کرده است.

وی گفت: از امروز هم هر جایگاه یک دستگاه مخصوص خود دارد و در روز باید چندین نوبت اقدام به گندزدایی کند و مجموعاً بیش از ۲۰ دستگاه مه‌پاش برای ضدعفونی محل‌های شهری در نظر گرفته شده است.

۸۰ قلاده سگ جمع آوری شد

تحصیلی تاکید کرد: در طرح مبارزه با سگ‌های ولگرد با ۸۰ قلاده سگ که علائم سرفه داشتند مواجه شدیم که همه این سگ‌ها از اطراف بیمارستان مسیح دانشوری جمع آوری شدند و اکنون تمامی این سگ‌ها در قرنطینه به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ما در دو شیفت صبح و بعد از ظهر موظف به جمع آوری حیوانات مشکوک شده اند تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نکنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران همچنین چهار هزار پوستر تأیید شده از سوی وزارت بهداشت را هم در تمام ۱۲۰۰ کیوسک شهر نصب کرده ایم.

وی در خصوص ساماندهی دستفروشان نیز گفت: تجربه ثابت کرده که اولاً باید فرهنگ سازی شود ولی در برخی از نقاط می‌بینیم که دستفروشان همکاری لازم را نمی‌کنند و ما با شرکت شهربان جلسه‌ای خواهیم داشت تا برای این تعداد از دستفروشان فکر دیگری شود.

تحصیلی درخصوص کافه‌های سیار نیز گفت: در منطقه یک شهر تهران همه کافه سیاره‌ای این منطقه جمع آوری شده اند و در سایر مناطق هم باید جمع آوری شوند.

وی افزود: شاید رد برخی از مناطق شهر تهران بتوان فعالیت کافه‌های سیار را شاهد باشیم اما این هم فعلاً زمان بر است و باید درخصوص آن تصمیم گیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 414252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.