۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
تولید ماسک ارزان‌قیمت در قزوین

رئیس سازمان مردم نهاد مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه گفت: افزایش نیاز جامعه به ماسک بهداشتی و لباس ضد کرونا در استان قزوین باعث شد تا یک سمن با ایجاد اشتغال برای ۷۰ زن سرپرست خانوار ماسک تولید کند و آن‌ها را با قیمت پنج هزار تومان عرضه کند.

به گزارش ایمنا، اشرف کاظمی اظهار کرد: نیاز جامعه به افزایش تولید ماسک بهداشتی و لباس ضد کرونا در استان قزوین باعث شد تا یک سمن (سازمان مردم نهاد) ۷۰ زن سرپرست خانوار را مشغول به کار کند.

وی گفت: این مرکز که هم اکنون با ۳۵ زن سرپرست خانوار به تولید ماسک اقدام می‌کند، برای راه‌اندازی شیف شب و افزایش تولید لباس ضد کرونا، ۳۵ بانوی دیگر را نیز به کارگیری کرده است.

رئیس سازمان مردم نهاد مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه با بیان اینکه روزانه بین دو تا پنج هزار ماسک پارچه‌ای در این مرکز تولید می‌شود، افزود: افزایش حجم کاری برای تولید اقلام بهداشتی باعث شده تا زنان سرپرست خانوار با ساعات کاری بالا در این مرکز مشغول به کار شوند.

کاظمی با بیان اینکه بازار سیاه در کمین تولید کننده‌های ماسک قرار دارد، خاطرنشان کرد: ماسک تولیدی این مرکز با قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد، اما عده‌ای در بازار خواهان خرید ماسک‌های تولید شده این مرکز هستند تا آن را در بازار سیاه به قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: این مرکز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ماسک‌های تولید شده به دست مراکز مجاز و عرضه محصولات بهداشتی و پزشکی برسد تا مردم در تأمین این کالای ضروری با مشکل مواجه نشوند.

رئیس سازمان مردم نهاد مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه خاطرنشان کرد: در مدت زمانی که تهیه و فراهم کردن مواد اولیه برای تولید ماسک دشوار بود، بسیج اصناف استان قزوین به خوبی توانست مساعدت کرده و نیاز این مرکز را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، اقبالیه در بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 414248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.