مرامنامه آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی ابلاغ شد

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی از ابلاغ "مرامنامه آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی " به استانداری ها به منظور ارتقاء سطح کیفی و اثر بخشی آموزش و پژوهش های کاربردی در حوزه مدیریت شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسماعیل زیارتی نصرآبادی، اظهار کرد: این مرامنامه در راستای ترویج اخلاق مداری در برنامه‌ریزی، انجام، نظارت و پایش برنامه‌های آموزشی و پژوهشی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تمامی سطوح (ملی، استانی، منطقه‌ای و محلی)، تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: اخلاق مداری در آموزش و پژوهش به عنوان عنصری که نقش اجتناب ناپذیری در تضمین توسعه پایدار منابع انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارد؛ می‌تواند ضمن ایجاد انگیزش در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی موجب شفاف سازی، مشارکت، مسئولیت پذیری، پاسخگویی، ایجاد فضای رقابتی و سالم در اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شود.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی خاطرنشان کرد: اهداف اصلی تدوین این مرامنامه، قانونمداری، توجه به خلاقیت و نوآوری، مدیریت و راهبری مناسب برنامه‌ها، توجه به ارتقا سطح دانش فردی و سازمانی آموزش و پژوهش حوزه مدیریت شهری و روستایی است.

زیارتی تاکید کرد: معاونت‌های هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در انجام امور آموزشی و پژوهشی مرتبط با حوزه کاری خود، مفاد این مرامنامه را مد نظر داشته و خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

وی عنوان کرد: این مرامنامه در قالب پنج محور، اخلاق عمومی، اخلاق آموزشی، اخلاق پژوهشی و اخلاق سازمانی در حوزه آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی تهیه و تدوین شده است که در هر کدام از محورها به شرح انجام و رعایت اصول حاکم بر اخلاق مداری آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی تاکید شده است.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی گفت: با اجرای مفاد این مرامنامه و با تعامل و تشریک مساعی استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به خصوص مدیران و مسئولان حوزه آموزش و پژوهش، به توان گام مؤثر و قابل توجهی در بهره‌وری، کارایی و اثر بخشی آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی کشور برداشته شود.

کد خبر 414238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.