گذرگاه‌های شب‌نما برای عابران پیاده

گروهی از هنرمندان خوش ذوق هلندی به منظور کاهش تصادفات در سطح شهر گذرگاه‌هایی برای عابران پیاده طراحی کرده‌اند که در نور کم روشنایی خیره‌کننده‌ای به خود می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ما هر روز شاهد تصادفاتی در سطح شهرها هستیم که در بسیاری موارد به مرگ عابران پیاده ختم می‌شود. اغلب این تصادفات در اثر بی‌کفایتی مسئولان در طراحی شهرها و زیرساخت‌های اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، خط کشی عابر پیاده در بسیاری از شهرهای جهان به حدی کم‌رنگ است که رانندگان در هنگام تاریکی قادر به دیدن آن نیستند و همین امر منجر به اتفاقاتی ناگوار می‌شود.

نبود سیستم‌های روشنایی کارآمد در خیابان‌ها نیز از جمله عواملی است که امنیت عابران پیاده را با خطر جدی مواجه می‌کند و حتی در بسیاری از موارد مردم برای حفظ جان خود ترجیح می‌دهند در آن‌ها تردد نکنند.

در پی تصادفات روز افزون در خیابان‌های شهرهای هلند، گروهی از هنرمندان تصمیم گرفتند خطوط عابر پیاده را از نو طراحی کنند تا علاوه بر زیباسازی شهرهای این کشور، میزان این اتفاقات ناگوار را کاهش دهند. این افراد سنسورهایی در قسمت زیرین خیابان‌ها نصب کردند که در زمان کاهش نور محیط باعث روشن شدن لامپ‌های ال ای دی تعبیه شده روی آسفالت می‌شود.

لامپ‌های ال ای دی روی صفحه‌هایی به طول دو متر و عرض ۵۰ سانتی متر نصب شده است که روی هر خط سفید رنگ عابر پیاده دو صفحه از این لامپ‌ها قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که سنسورهایی که در قسمت زیرین آسفالت‌ها نصب شده است علاوه بر نشان داده حساسیت نسبت به روشنایی و تاریکی محیط، میزان سرعت خودروها، تعداد افرادی که در هر لحظه از روی خطوط شب‌نما عبور می‌کنند و باری که هر خودرو حمل می‌کند را به نمایش می‌گذارد.

مأموران راهنمایی و رانندگی با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط این سنسورها می‌توانند رانندگان متخلف را شناسایی و آن‌ها را طبق قانون مجازات کنند. این روزها مردم هلند، به خصوص افراد کهنسال یا کسانی که از توانایی جسمی کافی برخوردار نیستند، با اطمینان خاطری بسیار بیشتر از قبل، در سراسر شهر به ویژه روی خطوط عابر پیاده تردد می‌کنند.

کد خبر 414230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.