کارگران جایگاه‌های سوخت به شدت در معرض ابتلای کرونا قرار دارند

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: همه جایگاه‌ها موظف شده‌اند نسبت به تهیه دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده اقدام کنند هرچند این کار نیز با هزینه شخصی انجام می شود اما به دلیل کمبود این اقلام، در تهیه آن‌ها با مشکل روبه رو شده‌ایم.

پیمان کامران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارگران جایگاه‌های سوخت به شدت در معرض ابتلای ویروس کرونا قرار دارند به همین منظور وزارت بهداشت اطلاعیه‌ای درباره آن صادر کرد اما جایگاه‌ها هنوز آماده نیستند تا مطابق با این اطلاعیه، برای همه خودروها سوختگیری کنند؛ باید توجه داشت تعداد کارگران تلمبه چی در جایگاه‌های سوخت در حد استاندارد است اما چنین وظیفه‌ای (سوختگیری برای همه خودروها) برای آنان قابل قبول نیست.

وی افزود: سوختگیری توسط کارگران تلمبه‌چی تنها برای بانوان و افراد مسن انجام می‌گیرد که در روزهای اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. با این حال همه جایگاه‌ها موظف شده‌اند که نسبت به تهیه دستکش یک‌بار مصرف اقدام کنند و این افراد در حال حاضر با هزینه شخصی این اقلام را خریداری می‌کنند. متأسفانه به دلیل کمبود این اقلام در تهیه دستکش و مواد ضدعفونی کننده با مشکل رو به رو شده‌ایم.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان خاطرنشان کرد: از طرف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در روزهای اخیر مقرر شده است مقداری مواد ضدعفونی کننده در اختیار جایگاه‌های سوخت قرار بگیرد اما همچنان در تهیه دستکش و الکل به شدت با مشکل رو به رو هستیم.

۴۰ تا ۵۰ درصد از مصرف بنزین در اصفهان کاسته شده است

کامران گفت: از روز گذشته نصب پلاکاردهای اطلاع رسانی در جایگاه‌های سوخت آغاز شده تا مراجعان حتی‌الامکان بدون دستکش از نازل استفاده نکنند و جایگاه‌داران در روز حدود ۱۰ مرتبه دستگاه و نازل‌های موجود در جایگاه را با مواد ضدعفونی کننده، میکروب زدایی می‌کنند.

وی درباره تغییرات مصرف بنزین پس از شیوع کرونا در استان اصفهان نیز تصریح کرد: پس از شیوع کرونا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از میزان مصرف بنزین در استان اصفهان کاسته شده است؛ این میزان برای کلانشهر اصفهان حدود ۴۰ درصد و در مناطق دیگر (شهرستان‌ها و جایگاه‌های بین شهری) حدود ۵۰ درصد بوده است.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم تا جایگاه‌ها را در تامین ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش یاری کند؛ بر اساس گفته وزیر بهداشت، هر جایگاه می‌تواند تا هشت هزار نفر را به این ویروس آلوده کند. توجه نکردن به این مسئله تعداد بیماران را افزایش می‌دهد و بر بیمارستان‌ها فشار مضاعفی ایجاد می‌کند.

کامران اضافه کرد: در همین راستا مکاتباتی با سازمان غذا و دارو استان اصفهان انجام شده که متأسفانه تاکنون پاسخی از سوی این سازمان دریافت نشده است.

کد خبر 414227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.