شناسایی ۷۶۰ محدوده امیدبخش با توسعه فعالیت‌های اکتشافی

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: اکنون ۷۶۰ محدوده امیدبخش شناسایی شد که از این تعداد، ایمیدرو درخواست صدور پروانه برای ۲۸۰ محدوده را اعلام کرده و مجوز ۵۲ پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" شناسایی ۷۶۰ محدوده امیدبخش با توسعه فعالیت‌های اکتشافی

از زمان تشکیل ایمیدرو تا سال ۹۷ رقمی معادل ۲۵۰ هزار کیلومتر کل پهنه‌های اکتشافی را تشکیل می‌داد، در یک سال و نیم اخیر با تلاش‌های صورت گرفته، این رقم به ۶۵۰ هزار کیلومتر رسید.

با این میزان اکتشافات، تاکنون ۷۶۰ محدوده امیدبخش شناسایی شده است که از این تعداد، ایمیدرو درخواست صدور پروانه برای ۲۸۰ محدوده را اعلام کرده است و مجوز ۵۲ پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

استفاده از ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی هم همواره در صنایع معدنی یک اصل است، انتظار داریم نخستین معادن بخش خصوصی حاصل از واگذاری‌های ایمیدرو، سال آینده به بهره برداری برسد.

به عنوان بخشی از دستاوردهای مهم باید عرض کنم: یکی از موفقیت‌ها در زمینه اکتشافات، معدن شرکت گل گهر در سیرجان بود، ۵۳۷ میلیون تن ذخیره اکتشافی جدید در اثر اکتشافات تکمیلی به ذخایر گل گهر اضافه شد.

_ در اکتشافات زرشوارن نیز ۵۰ درصد به ذخایر جدید این مجموعه اضافه شد و این تضمینی برای آغاز فاز ۲ طلای این معدن است.

_ ذخایر بوکسیت کشور نیز از ۱۴ میلیون تن به ۳۸ میلیون تن ارتقا داده شد که این موضوع در تأمین خوراک آینده کارخانه آلومینیوم جاجرم نقش اساسی دارد.

بنای ما بر این است در سال آینده علاوه بر توسعه و ارتقای بانک اطلاعاتی مکان محور GIS، به سمت روش‌های نوین اکتشاف از جمله "الکترومگنتیک" برای توسعه اکتشافات عمیق برویم."

کد خبر 414216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.