تمهیدات شهرداری نجف‌آباد در مقابله با کرونا

شهردار نجف‌آباد گفت: در روزهای اخیر و هم‌زمان با افزایش خطر شیوع ویروس کرونا، شهرداری این شهر اقداماتی را در مناطق پنج‌گانه و زیرمجموعه‌های خود در دستور کار قرار داده که ضدعفونی روزانه محیط از جمله شاخص‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر با محوریت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، روزانه بیش از پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای ایمن‌سازی فضاهای اداری، پایانه مسافربری، ۴۲۰ دستگاه تاکسی، ۸۰ دستگاه اتوبوس واحد شهری، اتوبوس‌های برون‌شهری در زمان سرویس‌دهی، یکصد ایستگاه اتوبوس واحد، خطوط مینی‌بوس اصفهان و یزدانشهر و تاکسی تلفنی‌ها استفاده می‌شود.

وی به تعطیلی تمامی ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اشاره کرد و افزود: آموزش‌های لازم به فعالان فرهنگی ارائه و توزیع پوستر و بروشورهای آموزشی در بین مسافران، شهروندان و دانش‌آموزان، چاپ و نصب ۲۰ عدد بنر بزرگ با محوریت مسائل آموزشی مرتبط با شیوع کرونا انجام شده است.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: علاوه بر تعطیلی مراکز فرهنگی، گردشگری، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی و تمامی کتابخانه‌های مناطق، روزانه تمام سرویس‌های بهداشتی شهر، پارک‌ها، وسایل بازی کودکان، تجهیزات ورزشی و مبلمان پارک‌ها ضدعفونی می‌شود.

مغزی از آموزش بهداشتی تمامی کارکنان واحد متوفیات توسط کارشناسان شبکه بهداشت خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر استقرار یک نیروی ثابت در آرامستان برای پیگیری و رصد اقدامات ابلاغ شده، روزانه چهار لیتر الکل اتانول و ۱۰ لیتر وایتکس برای ضدعفونی کردن غسالخانه، خودروهای ویژه حمل جنازه، سردخانه، مبلمان و فضای اداری آرامستان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ضدعفونی روزانه و منظم بازار، ادارات مهم و دیگر نقاط شلوغ نجف‌آباد در دو مرتبه در روز با استفاده از ۱۴۰ لیتر مواد ضدعفونی، تصریح کرد: در میدان میوه و تره بار نیز روزانه هزار لیتر مواد گندزدا صرف ضدعفونی کردن غرفه‌ها، فضاهای اداری و خودروهای حمل بار می‌شود.

شهردار نجف‌آباد یادآور شد: ضدعفونی روزانه سالن‌های کشتار دام سبک و سنگین، اتاق پیش سرد، محوطه‌ها، غرفه‌های دباغی، فضای اداری و تمامی تجهیزات مورد استفاده، بخش دیگری از اقدامات شهرداری نجف‌آباد در مقابله با شیوع کرونا است.

کد خبر 414213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.