شوک کرونا به پارلمان یازدهم

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

ویروس کرونا در گیلان و قم متفاوت با ویروس ووهان چین است

شهروز برزگر، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا که در محل برگزاری جلسات علنی مجلس برگزار شد، گفت: در این جلسه وزیر بهداشت توضیح داد که بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملاً با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی توضیح داد: این شامل قم هم می‌شود که بخشی از ویروس کرونا در قم با ویروس ووهان چین متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست که منشأ ویروس دوم از کجاست؟ آنچه از صحبت‌های وزیر بهداشت برداشت کردم این است که دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است. این نماینده مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان گفت: مسافران از قم ویروس را به گیلان بردند. همچنین قبل از آنکه ایران درگیر کرونا شود زواری از افغانستان و پاکستان و حتی امارات به ایران آمده بودند که حتی خودشان هم از ابتلا به کرونا اطلاعی نداشتند.

سایه کرونا بر انتخابات

روز قبل از برگزاری انتخابات مجلس برخی خبرها حکایت از ورود کرونا به کشور داشت، خبری که حتی بر انتخابات و رأی گیری هم سایه انداخت و با توجه به نگرانی‌های مردم و مسئولان از شیوع و انتقال این بیماری گرفتن اثر انگشت در حوزه‌های انتخابیه بسیاری از نقاط کشور منتفی شد. اما سایه کرونا از سر انتخابات و مجلس یازدهم دور نماند. تبلیغات انتخاباتی در روزهایی که کرونا ردپای نامرئی در کشور داشته دامنگیر برخی کاندیداها و منتخبان مجلس آینده شد. شوک اما آنجا وارد شد که دو نماینده مجلس یازدهم، یعنی فاطمه رهبر منتخب مردم تهران و محمدعلی رمضانی دستک منتخب مردم آستانه اشرفیه بر اثر ابتلاء به کرونا و آنفولانزا فوت کردند و برخی دیگر از منتخبان مجلس آینده همچون زهره الهیان و روح‌الله عباسپور هم مبتلا به این ویروس شده و در قرنطینه به سر می‌برند

واکنش ربیعی به شائبه تفاوت ابتلای مردم و مسئولان به کرونا

بعد از شیوع ویروس کرونا تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس با انتشار سلفی‌های خود در فضای مجازی اعلام کردند که آنها نیز به این ویروس مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برند. برخی افراد با تبعیض آمیز خواندن درمان مسئولان واکنش نشان دادند. علی ربیعی، سخنگوی دولت این موضوع را رد کرد و گفت: واقعاً اینطور نیست که در این خصوص بین مسئولین و مردم تفاوتی باشد. اتفاقاً از روز اول من نوشتم که کرونا ویروسی است بی تفاوت که هیچ مرزی برای هیچ چیز قائل نیست. اتفاقاً مبتلا شدن برخی از مسئولان دولتی به این بیماری خود نشان از سطح بالای تماس اجتماعی آنها و حضورشان در بین مردم است و اینکه فاصله‌ای بین آنها نیست. ربیعی افزود: حتی برخی هم در داخل و خارج از کشور این موضوع را دست مایه نقد قرار دادند که چرا مسئولانشان را نمی‌توانند حفاظت کنند. خود این موضوع نشان می‌دهد تلقی پیش آمده از ویژه بودن امکانات برای مسئولین صحیح نیست. وی در پایان گفت: به هرحال باید توجه داشت که برخی پروتکل‌های حفاظتی برای مسئولان وجود دارد که لازم الاجرا است و مسئولین ناگزیر از تبعیت این پروتکل‌ها هستند که بخشی از آن هم ناظر به ملاحظات پیشگرانه از سرایت بیماری به سایرین است.

آماده‌باش کامل مراکز درمانی نیروی هوای ارتش در مقابل کرونا

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با بیان اینکه یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بیمارستان بعثت این نیرو است، افزود: کلیه بخش‌ها و مراکز درمانی این مجتمع پزشکی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این بیمارستان بستری و تعداد بسیاری نیز بهبود یافته و مرخص شده‌اند. وی با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی نیروی هوایی در شهرهای مختلف و در پایگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان و در آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش علاوه بر خدمات پزشکی، درمانی، گند زدایی و رفع آلودگی، آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم عزیز و شریف ایران را در دیگر عرصه‌ها دارد و در همین راستا ستادی تشکیل و تمام اقدامات زیر نظر این قرارگاه در حال انجام و پیگیری است. فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: طبق تقسیم کار انجام شده در ارتش تعدادی از نیروها اقدام به دوخت و تولید البسه و ماسک و تعدادی نیز شوینده و مواد ضد عفونی کننده تولید می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش علاوه بر فعالیت در بخش‌های بیمارستانی در تولید مواد شوینده و مواد ضد عفونی و بهداشتی هم فعال است.

کد خبر 414197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.