توزیع ماسک پارچه‌ای در اصفهان آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از توزیع ماسک پارچه‌ای تولید شده توسط صنایع و اصناف از روز دوشنبه در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن قاضی عسگر گفت: این ماسک‌ها بر اساس همگرایی بین دولت، صنایع، اصناف و دانشگاه‌ها و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی اصفهان تولید شده و از امروز کار توزیع آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر در کلانشهر اصفهان آغاز شد و به مرور در سایر نقاط گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه توزیع این ماسک از فردا در داروخانه‌ها نیز آغاز می‌شود، اظهار داشت: فرایند تولید و توزیع این کالا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف تامین هرچه بیشتر و بهتر سلامتی مردم در اصفهان به صورت یک زنجیره کامل اجرا شد.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه دو دسته ماسک در استان اصفهان تولید می‌شود، توضیح داد: یک دسته آنها شامل انواع طبی سه لایه و N95 است که در دانشگاه علوم پزشکی و زیر مجموعه های آن شامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: دسته دوم ماسک‌ها، پارچه ای هستند که با پیگیری استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط از جمله نساجی و پوشاک و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کار تولید آنها در استان از هفته گذشته آغاز و از امروز در فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه ما توانستیم مشکل کمبود ماسک در این خطه را بدون نیاز به واردات، حل کنیم، تصریح کرد: قیمت انواع ماسک‌های تولیدی در استان بین ۴۰۰ تا پنج هزار تومان است.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: ماسک‌های پارچه ای با نظارت و تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تولید شده و قابل شست و شو است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه تولید ماسک، خودکفا شد و می‌تواند آن را پس از رفع نیاز داخل به خارج استان نیز صادر کند، گفت: با فعال شدن حدود یکصد کارگاه تولیدی در هفت گروه در این زمینه حدود ۵۰۰ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار ماسک پارچه ای در استان، دوخته می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما پوشش همه استان برای توزیع این کالاست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز درباره این ماسک‌ها گفت: ماسک‌های پارچه ای تولید شده در اصفهان چند بار قابل مصرف است و می توان آن را پس از چند ساعت استفاده کردن، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوشاند و سپس آن را خشک و اتو کرد.

آرش نجیمی با بیان اینکه فرایند تولید این کالا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است، افزود: تمایل این دانشگاه برای توزیع ماسک پارچه ای با داروخانه‌ها بود اما در فروشگاه های زنجیره‌ای نیز توزیع شد.

وی اظهار امیدواری کرد که یک هفته پس از توزیع این کالا در استان، نیاز این خطه برطرف شود و سپس بتوان آن را به سایر نقاط کشور ارسال کرد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، ماسک پارچه ای امروز در فروشگاه های زنجیره ای کوثر اصفهان موجود بود اما تا عصر در برخی فروشگاه ها به اتمام رسید.

در دو هفته گذشته، مردم با مشکل تهیه ماسک در استان اصفهان مواجه بودند.

امروز وزارت بهداشت، آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان (مجموع اصفهان و کاشان) را ۶۰۱ تن اعلام کرد که بر این اساس، اصفهان پس از تهران، قم و مازندران در رتبه چهارم قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 414194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.