سهم ۴۴ درصدی حمل‌ونقل عمومی در بودجه ۹۹ اصفهان/ کرونا ۳۰ درصد اتوبوس‌ها را غیرفعال کرد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهد یافت که این میزان ۴۴ درصد بودجه را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور عصر دیروز (دوشنبه) در برنامه زنده تلویزیونی "اینجا اصفهان" اظهار کرد: سهم حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش دارد که نشان دهنده اهتمام ویژه مدیریت شهری به ساماندهی این حوزه است.

وی افزود: از شش هزار و یکصد میلیارد تومان بودجه کل شهرداری اصفهان، دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهد یافت که این میزان ۴۴ درصد بودجه را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیشترین سهم بودجه‌ای حمل‌ونقل عمومی به ارزش یک‌هزار و صد میلیارد تومان اختصاص به مترو دارد که منابع آن از طریق اوراق مشارکت و بودجه شهرداری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را شامل می‌شود که اکنون ۹۲۰ دستگاه آن فعال است، ادامه داد: به‌خاطر شیوع کرونا ویروس، بخشی از ناوگان اتوبوسرانی از چرخه فعالیت خارج شده و این بخش از حمل‌ونقل عمومی شهر با ۷۰ درصد ظرفیت خود در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

۴۵۰ اتوبوس فرسوده بازسازی می‌شود

زندآور با اشاره به اینکه با وجود موانع به دلیل تحریم‌ها، اخیراً قراردادی برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تنظیم شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد اکنون ۴۰ دستگاه وارد ناوگان اتوبوسرانی شده، ۳۰ دستگاه تا پایان هفته اضافه می‌شود و ۳۰ دستگاه دیگر نیز تا اردیبشهت‌ماه سال آینده وارد اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ شهرداری، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید اتوبوس اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه در زمینه اخذ اعتبار لازم برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده انجام شده که براساس آن به ازای هر اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان از صندوق امید اخذ می‌شود و شهرداری با فاصله پنج‌ساله این مبلغ را با سود چهار درصد بازمی‌گرداند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سال آینده بازسازی ۴۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده آغاز می‌شود که مقدمات انعقاد قرارداد آن انجام شده است و امیدواریم با مجموع این اقدامات کمبودی در حوزه اتوبوسرانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: تحریم‌ها باعث شده بود که بسیاری از اتوبوس‌ها به دلیل کمبود قطعات از فعالیت متوقف شوند که این امر با همکاری شرکت‌های خودروساز برطرف خواهد شد تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را حتی در حاشیه شهر ارائه نماییم.

۱۰۰۰ تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود

زندآور تصریح کرد: ۲۵ هزار تاکسی در سطح شهر در قالب‌های مختلف وجود دارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده، یک‌هزار دستگاه تاکسی جدید پلاک "ت" دیگر نیز سال آینده وارد ناوگان تاکسیرانی اصفهان می‌شود.

وی اظهار کرد: صاحبان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند خودروهای خود را تحویل داده و در مقابل این تاکسی‌ها را بگیرند و همچنین از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی آن استفاده کنند؛ این تسهیلات با سود چهار درصد بوده و با اقساط ۳۶ ماهه بازپرداخت می‌شود که در تلاش هستیم اقساط آن تا ۴۸ ماه افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به دغدغه شهروندان در مقابله با شیوع کرونا اضافه کرد: تمام سازمان‌های مرتبط به حمل‌ونقل عمومی با جدیت تمام موارد پیشگیری را برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام داده و هم در ادارات هم در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضدعفونی کردن در چندین نوبت روزانه انجام می‌شود.

کد خبر 414193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.