۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
جشنواره هنر شهری کرمان لغو شد

معاون سیما و منظر سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: جشنواره هنر شهری کرمان و آذین بندی شهر برای جلوگیری از حضور و تجمع شهروندان در فضاهای عمومی تا زمان رفع اپیدمی کرونا برگزار نمی‌شود.

عماد محسنی تکلو در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدوداً یک هفته است که شیوع ویروس کرونا در شهر کرمان رسماً اعلام شده و تعدادی بستری شده‌اند، اما تاکنون مورد فوتی ناشی از این بیماری در کرمان نبوده؛ با این حال شهرداری برای کنترل بیماری اقداماتی  کرده است.

وی افزود: در این راستا، ساعت کاری ادارات کاهش داده شده و اماکن و فضاهای عمومی، بازار و مکان‌های پر رفت و آمد شهر مرتباً ضدعفونی می‌شود.

معاون سیما و منظر سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با اشاره به اقدامات این سازمان برای کاهش شیوع بیماری، خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه ریزی‌ها قرار بود جشنواره هنر شهری به مناسب آغاز سال نو در روزهای پایانی سال برگزار شود.

وی تاکید کرد: این جشنواره هنری ماهیتی تعاملی دارد و به دلیل جلوگیری از تجمع شهروندان در حال حاضر و تا زمان آماده سازی فضای عمومی شهر و رفع خطر شیوع بیماری کرونا، برگزار نمی‌شود.

محسنی تکلو عنوان کرد: اجرای ۲۰ نقاشی دیواری، نقاشی تخم مرغ‌های رنگی و آذین بندی شهر از جمله برنامه‌های این سازمان برای سال نو بود، اما در حال حاضر وسایل و تجهیزات آذین بندی در انبارها نگهداری و به احتمال زیاد نصب نمی‌شود زیرا برگزاری این برنامه‌ها موجب ترغیب مردم به حضور در فضاهای عمومی و رفت و آمد زیاد می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های آذین بندی از جمله نور آرایی، گل آرایی، چیدمان سفره‌های هفت سین، نصب مجسمه‌ها، نقاشی دیواری و تخم مرغ‌های رنگی برای آذین بندی و زیباسازی شهر برنامه‌ریزی شده است، اما باید کاملاً متوقف شود زیرا موجب حضور مردم در فضاهای عمومی شهر می‌شود.

معاون سیما و منظر سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: معاونت فرهنگی شهرداری نیز برنامه‌های خود به مناسبت سال نو را لغو کرده است و آنها را از طریق فضاهای مجازی برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که برای برگزاری این برنامه‌ها انتخاب شده‌اند، کرمانی نیستند و از سایر شهرها در کرمان حضور پیدا می‎‌کنند، این حضور ممکن بود موجب گسترش بیشتر بیماری شود و به همین دلیل برنامه‌های مربوط به سال نو لغو شد.

محسنی تکلو ادامه داد: با توجه به اینکه برای حضور این هنرمندان فراخوان داده شده، حقوق آنان محفوظ است و بعد از پایان اپیدمی، جشنواره شهری را طراحی و اجرا می‌کنیم.

کد خبر 414180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.