هشدار وزارت بهداشت درمورد مسمومیت با متانول

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به افزایش مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) هشدار داد.

به گزارش ایمنا، مهرناز خیر اندیش گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور و تاکید بر بهداشت دست ها و گندزدایی مناسب سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی کننده از جمله فرآورده های بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) جهت پیشگیری از این عفونت، متاسفانه بر اساس مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از برخی بیمارستان های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره نمودن محلول های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و در برخی موارد، مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به اشتباه و با هدف پیشگیری ازعفونت کرونا ویروس جدید گزارش شده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت و با هدف اطلاع رسانی عمومی، اطلاعیه ای در خصوص هشدار مسمویت با الکل صنعتی (متانول) تهیه شده است که جهت اطلاع رسانی و استفاده ارائه می شود.

ویروس کرونا که رسماً کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 414177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.