انجام تحقیقات همه جانبه در خصوص بیماری کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون تحقیقات و فناوری این وزارتخانه بر استفاده از ظرفیت تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت در این نامه عنوان کرد: با توجه به شیوع COVID 19 در کشور، بررسی جنبه‌های مختلف بیماری، می‌طلبد تا تیم‌های تحقیقاتی متعدد کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به این امر مهم بپردازند.

وی تاکید کرد: مواردی از قبیل، میزان شیوع، توزیع سنی ابتلاء، اثر بخشی رژیم‌های دارویی، میزان مرگ و میر و رابطه آن با سن، جنس و نژاد، تأثیرگذاری نحوه مراقبت‌ها، ماهیت و رفتار ویروس و جهش‌های احتمالی، بررسی روند اپیدمیولوژیک و قدرت سرایت آن، ردیابی منابع اولیه آلودگی، نقاط و تاریخ شروع بیماری در کشور، تأثیر رفتار اجتماعی بر گسترش بیماری، تأثیر بیماری بر بهداشت روان جامعه یا شیوه‌های مؤثر پیشگیری، عوارض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیماری، مقایسه موارد کشورمان با دیگر کشورها و ده‌ها جنبه دیگر می‌تواند موضوعات مهم تحقیقاتی باشد.

نمکی خاطر نشان کرد: حاصل این تحقیقات می‌تواند علاوه بر جمع‌آوری مستندات این دوران پر اهمیت، راهگشای همکارانمان در اصلاح رویه‌های اجرایی مبارزه و کنترل بیماری باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یقیناً استفاده از ظرفیت تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور می‌تواند مهمترین ابزار کمک به این تحقیق باشد و در عرصه ملی به‌کار آید.

وی افزود: بدیهی است کلیه معاونت‌ها جهت انتقال اطلاعات و یافته‌های در اختیار، با معاونت تحقیقات و فناوری و تیم دکتر ملک زاده همکاری خواهند کرد.

منبع: وبدا

کد خبر 414173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.