پشت پرده دفن دسته‌جمعی کرونایی ها در رشت!

ثبت ۳ مورد جدید ابتلاء به کروناویروس در مسکو، راز مرگ پزشک ارومیه‌ای بر اثر کرونا، مرگ ۲۰ اهوازی بر اثر خوردن الکل و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در فسا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری دوشنبه_۱۹ اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری رشت به اظهارات جعفرزاده ایمن آبادی درباره دفن اجساد فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در آرامستان این شهر واکنش نشان داد و این موضوع را کذب دانست.

شهرداری رشت در پی اظهارات غلامعلی جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره آمار بالای زیاد فوت شدگان و دفن روی هم اجساد فوت شدگان کرونایی در آرامستان، اظهار کرد: با توجه به بازتاب گسترده این اظهارات در رسانه‌های و فضای مجازی و ایجاد ترس و وحشت بین مردم، شهرداری رشت این گفته‌ها را تکذیب می‌کند.

همچنین شهرداری رشت برای روشن شدن اذهان عمومی از نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی خواست با حضور در باغ رضوان همه مراحل کار کفن و دفن را از نزدیک مشاهده کند.

در این پیام آمده است اظهارات مهندس جعفر زاده با واقعیت مطابقت ندارد و سازمان آرامستان های شهرداری نیز با نهایت دقت و رعایت همه مسائل شرعی و موازین بهداشتی، مطابق پروتکل موجود نسبت به دفن اجساد قربانیان کرونا در باغ رضوان اقدام می‌کند.

بدیهی است هر گونه اظهارنظر غیر کارشناسانه در شرایط موجود نه تنها مشکلی از مشکلات متعدد این روزهای مردم حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند بر دامنه التهابات اجتماعی بیفزاید و در جامعه ترس و هراس بی مورد ایجاد کند.

گفتنی است غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس در گفتگویی اعلام کرده است، قبرستان‌های گیلان دیگر جا ندارد و اجساد روی هم دفن می‌شود.

ثبت ۳ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در مسکو

بر اساس آمار رسمی، شمار کل مبتلایان به کروناویروس در روسیه به ۲۰ نفر رسیده است.

ستاد کنترل عفونت کروناویروس روسیه گزارش داد که طی یک روز گذشته در مسکو، سه نفر دیگر پیدا شده‌اند که به COVID-۱۹ آلوده شده‌اند.

همه بستری‌ها در حال حاضر در واحدهای قرنطینه عفونی قرار دادند. آزمایش‌ها بر اساس پروتکل‌های تعیین شده انجام و مورد تأیید قرار گرفته است.

افرادی که در روسیه با آنها در ارتباط بوده‌اند، شناسایی شده‌اند و اقداماتی برای قرار دادن آنها تحت نظارت پزشکی انجام می‌شود.

با این حساب تاکنون در روسیه ۲۰ مورد ابتلاء به کرونا ویروس رسماً ثبت شده است، دو مورد آن مربوط به شهروندان چینی است که بهبود یافته‌اند، ۱۷ مورد مربوط به شهروندان روسی که از ایتالیا برگشته‌اند و دیگری مربوط به یک ایتالیایی است که به روسیه وارد شده بود.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات سینه پهلوی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع رسانی کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده‌اند، این یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین‌المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از ۸۰ هزار نفر فراتر رفته است، ۳۱۱۹ نفر جان باختند.

همچنین موارد ابتلاء در خارج از چین، به ۱۰۵ هزار و ۵۸۶ نفر در ۱۰۱ کشور رسیده است.

راز مرگ پزشک ارومیه‌ای بر اثر کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‎‌غربی گفت: فوت پزشک رادیولوژیست بر اثر بیماری کرونا در ارومیه شایعه رسانه‌ای است.

علی افشانی روز دوشنبه افزود: معالجه «دکتر طاهر زبیری» ادامه دارد ولی فوت ایشان صحت ندارد.

وی اضافه کرد: روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال حاضر با قدرت در شهر ارومیه و شهرهای دیگر آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

طی روزهای اخیر علاوه بر شایعه‌های زیاد مطرح‌شده در خصوص بیماران کرونایی و فوت آنها در شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی، بستری‌شدن پزشکان اعم از عمومی و متخصص نیز به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شده‌است.

هرچند دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این خصوص موردی را طرح نکرده ولی آمار پنج، هشت و حتی ۱۰ نفره از پزشکان مبتلا به کرونا و تحت معالجه در بیمارستان‌های ارومیه در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

تاکنون آزمایش ۵۵ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلاء به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و ۲ نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

این ۲ نفر ۷۰ و ۸۳ سال سن داشتند.

مرگ ۲۰ اهوازی بر اثر خوردن الکل

تعداد جان‌باختگان مسمومیت الکلی در اهواز به ۲۰ نفر افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از پذیرش ۲۱۸ مورد مسمومیت الکلی تا شامگاه ۱۸ اسفند در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد جان‌باختگان مسمومیت الکلی به ۲۰ نفر افزایش یافت.

علی احسان پور بیان کرد: متأسفانه ۲۰ نفر در پی مصرف الکل‌های تقلبی جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بیشترین پذیرش در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان‌های گلستان و آیت الله کرمی نیز پذیرای مسموم شدگان است.

احسان پور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با کادر متخصص و فعال آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد، افزود: تمهیدات لازم در بیمارستان شهید بقایی یک اهواز نیز انجام گرفته و به عنوان بیمارستان پشتیبان آماده ارائه خدمات است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص خدمات دهی به بیماران مبتلا به کروناویروس نیز بیان کرد: ارائه خدمات به این بیماران نیز کمافی سابق در حال انجام است.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در فسا

پلیس استان فارس بعد از شناسایی ۲ سارق آنها را به دام انداخت.

سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، مأموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۳ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

شمار کرونایی‌های استان سمنان به ۲۲۰ نفر رسید

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلای جدید به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از مشاهده ۴۵ مورد جدید ابتلاء به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به ۲۲۰ نفر رسیده است.

کد خبر 414165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.