اپل واچی که مقدار اکسیژن خون را تشخیص می‌دهد

شرکت اپل در حال تولید نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود است که می‌تواند مقدار اکسیژن موجود در خون کاربر را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل دو ویژگی کنترل سلامت جدید را برای ساعت هوشمند خود توسعه می‌دهد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این موارد محدود به نسل بعدی اپل واچ خواهد بود یا مدل‌های موجود نیز از طریق به روز رسانی نرم افزارها به این دو ویژگی مجهز خواهد شد.

شرکت اپل اکنون در حال طراحی یک ویژگی کنترل سلامت جدید است که میزان اکسیژن موجود در خون کاربر را تشخیص می‌دهد و در صورتی که مقدار آن از حد معمول پایین‌تر باشد به صورت اعلان ضربان قلب نامنظم به او هشدار می‌دهد. سطح پایین اکسیژن خون می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد؛ بنابراین این روند کمک می‌کند تا در بعضی موارد احتمال بروز سکته قلبی به افراد هشدار داده شود.

سطح اکسیژن بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد، وضعیت سلامت افراد را نشان می‌دهد و زمانی که این میزان کمتر از ۸۰ درصد باشد، ممکن است باعث بروز اختلالات در عملکرد قلب و مغز شود. خطر ایست قلبی یا توقف کارکرد دستگاه تنفسی پس از کاهش مداوم چگالی اکسیژن خون بسیار رایج است.

ممکن است اپل واچ در آینده مشکلات سلامتی بیشتری را با توجه به ضربان قلب نامنظم کاربران تشخیص دهد. به نظر می‌رسد شرکت اپل ساعت هوشمند خود را بیش از اینکه به عنوان دستیاری برای تلفن هوشمند در نظر بگیرد، به عنوان یک ابزار کنترل سلامت در اختیار کاربران قرار دهد.

کد خبر 414163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.