صدور دستور رفع مشکل تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: وزیر تجارت ترکیه دستور حل مشکل عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه با بلغارستان، گرجستان و یونان را صادر کرد.

مهرداد سعادت دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورهای جهان و محدود شدن مبادلات تجاری بین‌المللی، اظهار کرد: بر اساس توافق میان ایران و ترکیه و تماس تلفنی رئیس دفتر رئیس جمهور با وزیر تجارت این کشور، مقرر شد که عبور کامیون‌های متوقف شده در مرز دو کشور، آزادسازی شده و تبادلات تجاری برقرار شود.

وی افزود: تعدادی از کامیون‌های ترکیه وارد مرز ایران شده و تعدادی از کامیون‌های ایرانی وارد مرز ترکیه شده است و مقرر شده توافق‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت‌های دو کشور منعقد شود تا روند صادرات و واردات، مشکل جدی نداشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: نمی‌توان از کاهش میزان مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه صحبت کرد زیرا کامیون‌های تبادلات تجاری در بین دو کشور در حال تردد است، در صورتی که توافق‌نامه با وزارت بهداشت ترکیه منعقد شود، مشکل فعالان اقتصادی در شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت دائم برطرف خواهد شد.

سعادت دهقان افزود: امیدواریم بارهایی که در بنادر و کامیون‌های تجاری دو کشور منتظر است، به زودی به مقصد برسد و مشکلی در روند تبادلات تجاری میان دو کشور نباشد.

کد خبر 414153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.