تمدید مهلت ارسال مقالات/ایجاد بخش «کرونا و سواد رسانه‌ای»

دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از تمدید فرصت ارسال چکیده مقالات به همایش تا پایان اردیبهشت ماه و اصل مقالات تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، دکتر عبدالکریم خیامی اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور و به پیشنهاد و درخواست برخی مراکز دانشگاهی و علمی، فرصت ارائه چکیده و اصل مقالات تمدید شد.

وی با اشاره به ظرفیت عناوین شش‌گانه همایش برای ارائه مقالات در زمینه "نسبت سواد رسانه‌ای و کرونا" و عملکرد رسانه‌ها ادامه داد: با توجه به تمدید فرصت ارسال چکیده و مقاله، پژوهشگران و دانشجویان و اساتید محترم حوزه و دانشگاه می‌توانند ضمن رصد شرایط کنونی کشور، در این حوزه نیز عناوینی را انتخاب و تجارب و اندوخته‌های خود را در قالب مقالات برای همایش ارسال کنند.

دبیر شورای علمی همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ضمن اشاره به شرایط ویژه‌ای که به دلیل برنامه‌های کنترل ویروس کوید ۱۹ بر کشور حاکم شده است، گفت: در کنار توصیه‌ها و راهنمایی‌های پزشکی و بهداشتی که منابع رسمی با محوریت وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند، در شرایط کنونی نوع مواجهه عموم مردم با محتواها و اخبار رسانه‌ای مختلف که از منابع بسیار گوناگونی به دست آنها می‌رسد نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، به ویژه که تعطیلات و خانه نشینی‌های مردم و کنجکاوی برای پیگیری اخبار، مصرف رسانه‌ای مردم را افزایش داده است.

خیامی با اشاره به اهمیت میزان امنیت روانی مردم در کنار ایمنی جسم آنها، یکی از مهمترین راهکارهای حفظ آرامش جمعی و پیشگیری از اضطراب‌های نامطلوب و ساختگی و افراطی در این زمینه را ارتقای سواد رسانه‌ای، رعایت رژیم مصرف رسانه‌ای و توجه به توصیه‌های متخصصان این حوزه دانست و گفت: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشت فردی و خانوادگی و بی‌مبالاتی در این زمینه از یک سو؛ و اضطراب‌ها و نگرانی‌های افراطی از سوی دیگر؛ هر دو می‌تواند از تبعات مواجهه نادرست با منابع حاصل از ارتباطات بین فردی و یا فضای مجازی یا وسایل ارتباط جمعی و اخبار و محتواهای مربوط به کرونا باشد. به خصوص که دشمنان این مرز و بوم همچون وقایع مشابه گذشته، سازمان‌های بزرگ و حرفه‌ای رسانه‌ای خود را برای دامن زدن به این کژتابی‌ها به کار گرفته‌اند.

این پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: در همین زمینه وبگاه (سایت) همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به آدرس milconf.ir با استفاده از ظرفیت اعضای شورای علمی همایش و دیگر اساتید کشور، بخش ویژه‌ای برای پرداختن به مباحث مرتبط با «کرونا و سواد رسانه‌ای» اختصاص داده است تا از این طریق توصیه‌ها و چشم اندازها سودمندی را به عموم مردم و فعالان و صاحبان تریبون‌ها و گروه‌های مرجع جامعه ارائه کند.

کد خبر 414138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.