ضرورت واگذاری سهم شهرداری از پساب فاضلاب شهر کرمان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، گفت: واگذاری سهم شهرداری از پساب فاضلاب شهر کرمان ضروری است.

به گزارش ایمنا، یدالله علیزاده در خصوص سهم شهرداری از پساب فاضلاب اظهار کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از پساب فاضلاب شهر، باید به‌صورت فاضلاب خام در اختیار شهرداری قرار گیرد، اما متأسفانه به‌طور کامل به «بوتیاصنعت» واگذار شده است.

وی افزود: در این خصوص جلساتی با مدیران آب و فاضلاب وزارت نیرو داشتیم تا سهم فضای سبز را از پساب فاضلاب کرمان بگیریم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان ادامه داد: با توجه به این‌که بخشی از آب فضای سبز شهر از چاه‌های خانگی تأمین می‌شود، با گسترش شبکه فاضلاب بسیاری از چاه‌های آب خشک خواهد شد و با مشکل تأمین آب برای فضای سبز شهر مواجه می‌شویم.

وی مشکل دیگر فضای سبز شهر کرمان را اجرای ناقص شبکه آب خام در شهر کرمان دانست و گفت: اگر شبکه آب خام کامل اجرا شود، آبیاری فضای سبز توسط آب شرب و حمل آب از طریق تانکرها، حذف می‌شود و دوره آبیاری نیز کاهش می‌یابد؛ ضمن این‌که با اجرای کامل این طرح می‌توانیم فضای سبز شهر را هم توسعه دهیم.

علیزاده افزود: برای اجرای شبکه آب خام، با یکی از شرکت‌ها قرارداد منعقد کرده‌ایم و اکنون، شبکه آب خام در حال طراحی است که در سال آینده آماده می‌شود و در سال آینده می‌توانیم براساس طرح شبکه آب خام، لوله‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: آبیاری غرق‌آبی جنگل قائم نیز از دیگر مشکلات است که به‌دنبال استفاده از روش‌های نوین آبیاری هستیم که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر کرمان، آبیاری پردیسان قائم به‌صورت زیرسطحی اجرا خواهد شد.

علیزاده عنوان کرد: برای اجرای آبیاری زیرسطحی در جنگل قائم، حدود شش‌ونیم میلیارد تومان نظر گرفته شده است.

کد خبر 414132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.