طرح تفکیک زباله از مبدا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

سرپرست شهرداری هیدج گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای حفظ سلامتی شهروندان و کارگران شهرداری با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش ایمنا، ناصر مرسلی با بیان این‌که کار جمع‌آوری و تفکیک زباله تعطیل بردار نیست، اظهار کرد: از شهروندان انتظار داریم حتی‌الامکان در این روزها کمتر زباله تولید کنند و تفکیک از مبدا را به ویژه نسبت به زباله‌های شبه‌عفونی که احتمال ویروس وجود دارد، انجام دهند.

وی تصریح کرد: با اجرای تفکیک زباله از مبدأ، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود، لذا موضوع تفکیک زباله از مبدا باید به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل شود.

سرپرست شهرداری هیدج با بیان این‌که خانواده‌ها باید در راستای تحقق این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند که خوشبختانه در اغلب نقاط شهر این موضوع رعایت می‌شود، افزود: هنوز در برخی از قسمت‌های شهر شهروندان همکاری نمی‌کنند و مشاهده می‌کنیم مردم انواع زباله‌های خشک و تر خود را در یک مخزن زباله می‌ریزند که در این صورت تفکیک آن برای شهرداری بسیار سخت می‌شود.

مرسلی با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله‌های تر و خشک از یکدیگر در مبدا، این حرکت را گامی مهم در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و جلوگیری از افزایش زباله و نیز ایجاد سهولت در تفکیک و بازیافت مطلوب زباله و کاهش آلودگی و افزایش پاکیزگی محیط زندگی دانست و افزود: شهروندان باید در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با رعایت اصول بهداشتی و تفکیک زباله‌هایی همچون کاغذ، شیشه، آلومینیوم، زباله‌های مایع از جامد و سایر زباله‌ها، ضمن افزایش سطح ایمنی و بهداشت محیط، در داشتن شهری پاکیزه‌تر و در نتیجه محیط زندگی سالم‌تر، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 414120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.