عابدی: وزارت بهداشت اعتبارات درمان بیماران کرونا را به استانداری ها اختصاص نمی دهد

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان هیچ اعتباری را به استانداری ها اختصاص نداده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان مستقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و اعتبار مجزایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان در حد رفع نیازها اختصاص داده شده است.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون تجهیز ورزشگاه‌ها به تخت‌های بیمارستانی اظهار کرد: برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا که مشکلات تنفسی دارند بیمارستان‌های پیچیده و تجهیزات تخصصی تنها برای مدت محدودی موجود است و بقیه بیماران در تخت‌های عادی مراقبت می‌شوند؛ در این صورت اگر تعداد افرادی که به مراقبت‌های عادی نیاز دارند بیش از تعداد تخت‌های بیمارستانی باشد، باید بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شوند که باعث انتقال بیماری به اعضا خانواده‌ها می‌شود؛ از همین رو مراکزی به صورت موقت به لحاظ نگه داری از این افراد تعبیه شده که تمامی خصوصیات یک بیمارستان عمومی را دارا است. این افراد مدت نقاهت را در این مکان می‌گذرانند تا در این مدت بیماری خود را به دیگران انتقال ندهند. کسانی که مانع از تشکیل نقاهتگاه می‌شوند چه پیشنهاد بهتری برای گذراندن دوران نقاهت بیماران دارند؟

وی افزود: مردم راضی نیستند عده‌ای که نیاز به مراقبت ویژه دارند پشت در بیمارستان‌ها بمانند و عده‌ای که هنوز دوره نقاهت خود را نگذرانده‌اند از بیمارستان ترخیص شوند؛ بنابراین در چنین شرایطی مردم به جای اینکه به حرف‌های متفرقه توجه کنند، تنها به توصیه‌های کارشناسانی که در زمینه چنین بیماری‌هایی تخصص دارند گوش دهند. ستاد مقابله با کرونا اجازه انتقال هیچ بیماری به شهر دیگر را نمی‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در ادامه تاکید کرد: قرنطینه کردن شهرها نیازمند معیارهای خاصی است. در حال حاضر استاندار اصفهان دستور داده با هرگونه اسکان مسافران نوروزی در مدارس و کمپ‌های نورزی به شدت برخورد شود، اما برخی هتل‌ها اگر بتوانند مجوز لازم را از معاونت بهداشتی دانشگاه بگیرند اجازه پذیرش میهمان دارند؛ در صورتی که هتل‌ها نیز موفق به دریافت این مجوز نمی‌شوند. استاندار اصفهان به صورت غیرمستقیم اعلام کرده که مردم به اصفهان سفر نکنند.

عابدی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان اعتبارات درمان بیماران کرونا را به استانداری‌ها اختصاص نمی‌دهد بلکه مستقیم در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان مستقلاً همانند دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به طور مجزا از اعتبارات وزارتخانه برخوردار است. در صورت کسری اعتبارات باید توسط رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان یا اصفهان از وزارتخانه درخواست اعتبار نمایند که امیدوار هستیم حمایت‌های لازم جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها صورت گیرد تابتوانند به وظایف خود در این مقطع زمانی حساس به خوبی عمل کند.

کد خبر 414112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.