خانه‌تکانی آستارا در آستانه سال نو

شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح خانه تکانی شهری با هدف پاکسازی معابر و فضای عمومی شهر در آستانه سال جدید خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این طرح شهرداری آستارا طبق روال سال‌های گذشته با استفاده از ۴۰ نیروی خدمات شهری و ۱۵ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و سبک تا پایان اسفندماه اقدام به رفت و روب، نظافت و زیباسازی شهر می‌کند.

وی افزود: در این طرح اولویت اصلی ما معابر اصلی بود که پاکسازی آنها به پایان رسید و تا دو روز آینده کوچه و خیابان‌های فرعی پاکسازی و شستشو خواهند شد.

شهردار آستارا اضافه کرد: لکه‌گیری و بهسازی معابر به ویژه در مسیرهای پرتردد شهری انجام می‌شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی جداول نیز رنگ‌آمیزی می‌شوند.

معیتی به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا توسط شهرداری آستارا اشاره کرد و گفت: شهرداری هر لحظه آماده است تا در صورت نیاز با تجهیزاتی که در اختیار دارد، اقدام به شستشو و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی کند.

وی به اجرای برنامه مشترک با سپاه ناحیه آستارا در خصوص شستشو و ضدعفونی تأسیسات شهری اشاره کرد و افزود: در این برنامه تأسیسات و معابر شهری با همکاری سپاه و کمک نیروها و خودروهای آتش نشانی شستشو و پاکسازی شدند.

شهردار آستارا ادامه داد: شبکه بهداشت محیط شهرستان آستارا قول داده تا به مقدار کافی مواد شوینده در اختیار شهرداری بگذارد، در صورت تأمین مواد شستشو شهرداری دوباره معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی خواهد کرد و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص کنترل ویروس کرونا تداوم خواهد داشت.

معیتی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شهروندان با رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران، از رهاسازی دستکش و ماسک یکبار مصرف در معابر و امکان عمومی جدا خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 414096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.