تمام ورودی‌های سطح شهر کنترل می‌شود

شهردار ارومیه با بیان اینکه تمام ورودی‌های سطح شهر کنترل می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های شورای تأمین استان، پذیرش مسافر خارج از استان به داخل استان نداریم و نیروهای بسیجی به همراه نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی و علوم پزشکی در ورودی‌های شهر مسافران را با تب سنج کنترل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت پور اظهار کرد: روزانه علاوه بر ضدعفونی معابر سطح شهر، ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، بازار و پاساژهای سطح شهر، مساجد، ایستگاه‌های پمپ بنزین و محیط‌های اداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین روش در مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است، اظهار کرد: مردم توصیه‌های بهداشتی چون ماندن در خانه و شستن دست‌ها با آب و صابون و سایر موارد پیشگیری را حتماً رعایت کنند.

شهردار ارومیه افزود: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ابتدا باید بهداشت فردی رعایت شود و سایر اقدامات پیشگیری چون ضدعفونی کردن معابر و مراکز بر عهده ارگان‌های اجرایی و شهرداری‌ها است.

وی عنوان کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا شاهد وفاق در بین دستگاه دولتی و غیر دولتی استان هستیم که این مهم قابل تحسین است.

حضرت پور با بیان اینکه تمام ورودی‌های سطح شهر کنترل می‌شود، تصریح کرد: با هماهنگی‌های شورای تأمین استان، پذیرش مسافر خارج از استان به داخل استان نداریم و نیروهای بسیجی به همراه نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی و علوم پزشکی در ورودی‌های شهر مسافران را با تب سنج کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن سطح شهر طی روز عنوان کرد: شورای اسلامی شهر حدود سه تا پنج میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داده است.

شهردار ارومیه با اشاره به برخی اخبار در خصوص اسکان مسافران از شهرهای آلوده ویروس در مراکز اقامتی، خاطرنشان کرد: نباید ذهن مردم را با این اخبار کذب نا امن کرد.

وی اظهار کرد: جهت قرنطینه خانواده‌های استان آذربایجان غربی که اعضای خانواده آنها که دچار ویروس کرونا شده اند نیز محیط‌های آماده شده است که دوران قرنطینه را در آن مراکز بگذارنند.

حضرت پور با اشاره به آخرین آمار کرونا در آذربایجان غربی، اضافه کرد: بر اثر کرونا یک مورد فوتی در استان گزارش شده است و همچنین پنج نفر آلوده به کرونا داشتیم که چهار نفر آنها روند بهبودی را طی می‌کنند و اعلام می‌کنیم که استان آذربایجان غربی به دلیل رعایت موارد پیشگیری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور و همچنین کنترل ورودی‌های سطح شهر در وضعیت خوب و در رتبه پایین از نظر ابتلاء قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سه کارخانه در استان مواد ضدعفونی تولید می‌کنند که علاوه بر تأمین استان به استان‌های هم جوار نیز صادر می‌شود.

شهردار ارومیه عنوان کرد: در راستای اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا، سامانه خدمات اینترنتی غیر حضور توسط سازمان آماری و فناوری اطلاعات شهرداری راه اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری ارومیه نسبت به انجام اقدامات پرداخت عوارض و سایر خدمات خود به غیر از مراحل روند پروانه ساختمان اقدام کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سامانه میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارومیه به آدرس khedmat.urmia.ir پیگیری کنند.

حضرت پور خاطرنشان کرد: همچنین امروز در جلسه شورای اسلامی شهر نیز در صورت تصویب شورا هزینه اخذ اجاره از غرفه داران با تأخیر پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: نیروهای شهرداری به ویژه نیروهای مدیریت پسماند در صف اول مبارزه با کرونا ایثارگرانه برخورد می‌کنند.

شهردار ارومیه افزود: در روزهای گذشته بیش از ۲۰ هزار دستکش خریداری شده و در حال توزیع بین نیروهای پسماند، رانندگان تاکسی و اتوبوس است.

وی با اشاره به مقوله دست فروشی در آستانه عید، اظهار کرد: در صورتی که دستفروشان نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت نکنند مأموران سد معبر با آنها برخورد خواهند کرد چرا که اولویت اول سلامت مردم است.

وی ابراز امیدوار کرد: با مشارکت و با رعایت موارد پیشگیری از بحرانی به نام کرونا عبور خواهیم کرد.

کد خبر 414093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.