بحران‌های شش ماه گذشته به تئاتر ضربه بدی زد

یک کارگردان تئاتر گفت: اتفاقات خوبی که در جریان بود به علت بحران‌های شش ماه گذشته کنسل و ترکش‌های آن به تئاتر ضربه بدی زد چرا که اقتصاد ضعیف و رنجور آن را تحت شعاع خود قرار داد.

احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سال ۹۸ تنها اتفاقات هنری اجرای تئاتر و جشنواره تئاتر استان بود، اظهار کرد: امسال سال خوبی برای هنر اصفهان نبود و شاهد حذف تالار هنر از سالن‌های شهر، حذف بودجه تئاتر، سفارشی بودن اکثر تئاترها، حمایت نشدن از تئاتر و نبود امکانات لازم برای خدمت رسانی به هنرمندان که باعث توقف رشد و توسعه تئاتر می‌شود، همچنین سه داوری ناصحیح و بد در جشنواره تئاتر استان اصفهان بود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های کمدی لازم است اما نه به این اندازه، افزود: نبود حمایت‌های دولتی تئاتر را به سمت و سوی گیشه و نمایش‌های کمدی سخیف و پایین بودن کیفیت کارها برده است.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اتفاقات خوبی که در جریان بود به علت بحران‌های شش ماه گذشته کنسل و ترکش‌های آن به تئاتر ضربه بدی زد چرا که اقتصاد ضعیف و رنجور تئاتر را تحت شعاع خود قرار داد.

جانمی تصریح کرد: تئاتر خوب در شهر اجرا شد اما تعدادشان کم بود این تئاترهای خوب به علت نبود امکانات نتوانستند در آرامش اجرا کنند و با تعطیلی‌های ناخواسته روبرو و به علت نبود حمایت دولتی دیده و شنیده نشد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر معرفی کننده شهر اصفهان است، افزود: تغییر زیاد در مدیریت و انتخاب مدیرها با سلیقه شخصی و بدون برنامه، به تئاتر شهر ضرر می‌زند و انتخاب صحیح مدیر برای تئاتر شهر، به بهتر شدن تئاتر اصفهان کمک می‌کند.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: فکری به حال تعطیلی‌ها باید کرد و لازم نیست برای هر اتفاقی که در شهر و کشور می‌افتد سریعاً کار فرهنگی را تعطیل کرد که هیچ جبران و حمایتی برای آن نباشد و وضعیت معیشتی هنرمندان باید در نظر گرفته شود و با برنامه‌ریزی بهتر آرامش را به جامعه هنر برگرداند.

کد خبر 414091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.