آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر قم

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر گفت: با حصول درآمدهای پیش‌بینی در بودجه سال ۹۹، می‌توان هزینه‌کرد برنامه‌های عمرانی شهر را تا ۸۰ درصد تامین کرد.

روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا پایان بحران کرونا و ماه رمضان و مراسم‌های مربوط به آن، پروژه‌های عمرانی شهر تقریباً دچار رکود می‌شود، اظهار کرد: با این شرایط می‌توان گفت با گذر از بهار ۹۹ روال اجرای پروژه‌ها در تابستان با سرعت بیشتری از سرگرفته می‌شود.

وی افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی مانند مترو در اثر افزایش قیمت‌ها دچار توقف شده و با فاصله از اتمام این پروژه‌ها روند عمرانی آن پیگیری می‌شود.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: املاک متعلق به شهرداری که در سنوات گذشته خریداری شده باید تبدیل به احسن شود که در بودجه سال آینده هزینه‌کرد غیرنقدی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در حوزه درآمدهای نقدی به احتمال زیاد رکود زیادی روبه‌رو می‌شویم که امید است کاهش متراژ ساخت‌وسازها با تغییر ضرایب مرتفع و جبران شود.

امراللهی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت نیز منبع سوم درآمدها خواهد بود که در حوزه قطار شهری هزینه می‌شود، اضافه کرد: در مجموع با حصول این سه دسته درآمد می‌توان هزینه‌کرد برنامه‌های عمرانی را تا ۸۰ درصد تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه محور روحانی، تکمیل رینگ فردوسی و زیرگذر فردوسی سه پروژه‌ای هستند که در کنار یکدیگر به پیش رفته و امیدوارم تا پایان شهریورماه در اختیار شهروندان قرار بگیرد چون موضوع تملک آن تمام شده و جدول‌کشی و آسفالت آن باقی مانده است

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: بوستان کوثر که با باغ‌موزه دفاع مقدس تلفیق شده و باغ‌پرندگان قم نیز بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این دو پروژه نیز در شش ماهه اول سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجموعه شهربازی شهر برای افتتاح آماده شده و فقط تست نهایی آن باقی مانده، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح کارگر تا پایان فروردین‌ماه و تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر و ورودی جعفریه نیز به‌زودی به بهره‌برداری رسیده و کارگاه احداث این پروژه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 414079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.