مشارکت مردم در کنترل و مهار بیماری کرونا بسیار ضروری است

استاندار اصفهان مشارکت مردم در کنترل و مهار بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و از مردم خواست در این ایام در خانه بمانند و به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در ویژه برنامه «چهارباغ» ضمن تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهار کرد: مقابله با بیماری کرونا یک موضوع فراگیر است و باید آحاد جامعه در این امر مشارکت و همکاری جدی داشته باشند؛ در خانه بمانند و به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی از تردد و ازدحام شهروندان در اماکن عمومی و خیابان‌ها و فضاهای بیرون از منزل انتقاد و اظهار کرد: مردم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده تحمل کنند و در خانه بمانند.

استاندار اصفهان در خصوص تجهیز برخی از ورزشگاه‌های اصفهان گفت: این موضوع دستورالعمل وزارت بهداشت بود به خاطر قرنطینه افراد و به هیچ عنوان جایگاه درمانی ندارد. افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند و بهبود می‌یابند، پس از ترخیص از بیمارستان به این قرنطینه‌ها منتقل می‌شوند تا بهبودی کامل آنها حاصل شود.

رضایی تخصیص تخت‌های این نقاهتگاه‌ها به افراد غیر از استان اصفهان را رد کرد و گفت: قرار نیست افرادی از استان‌های دیگر به این مراکز نقاهتگاهی منتقل شوند.

وی ضمن تقدیر از خدمات بی شائبه جامعه پزشکی و پرستاری اظهار کرد: حفظ سلامت مردم امری بسیار جدی و لازم است و ما مدافع و خادم سلامت مردم هستیم.

استاندار اصفهان حفظ آرامش و جلوگیری از ایجاد نگرانی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: حفظ آرامش و جلوگیری از شایعات فقط با اطلاع‌رسانی صحیح و افزایش آگاهی جامعه ممکن می‌شود.

رضایی آموزش‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود را ارزشمند دانست و گفت: متأسفانه در کنار این مطالب ارزشمند شاهد برخی سیاه نمایی‌ها و پررنگ کردن نگرانی‌ها از سوی بدخواهان و برخی از شبکه‌های مجازی هستیم که با این موارد باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی در خصوص تولید و توزیع لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز گفت: در حال حاضر تولید این لوازم را در استان افزایش داده‌ایم و در روزهای آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت و از دستگاه‌های قضائی و نظارتی استان خواسته شد تا با متخلفان و سودجویانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به شکل قانونی و قاطع برخورد کنند.

کد خبر 414071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.