۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
وضعیت ذخیره خونی اصفهان قرمز شد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره خونی در استان اصفهان مناسب نیست و ضروری است که شهروندان در این شرایط نیازمندان اهدای خون را فراموش نکنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت ذخیره خونی استان اصفهان اظهار کرد: طی یک ماه اخیر با کاهش شدید مراجعات به مراکز اهدای خون استان اصفهان رو به رو هستیم به گونه‌ای که میزان مراجهعات تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر ذخیره خونی استان اصفهان ۴.۵ روز است و این در حالی است که به طور معمول این ذخیره خونی در روزهای پایان سال باید بین شش تا هفت روز باشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر اینکه مراکز درمانی، بیماران تالاسمی و بیماران هموفیلی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند، ادامه داد: از همه شهروندان و مردم نوع دوست استان اصفهان درخواست داریم نسبت به اهدای خون به ویژه برای ایام نوروز که زمان پیک مصرف خون است توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه اصول بهداشتی برای اهدا کنندگان و کارکنان مراکز اهدای خون با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت شده و مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.

زینلی با بیان اینکه تاکنون انتقال ویروس کرونا از خون ثابت نشده است، اضافه کرد: قبل از هرگونه اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده تأیید خواهد شد.

کد خبر 414069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیده IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    به زودی اهدا خواهم کرد