۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
چه کسی گفت مجلس تعطیل شود؟

یک نماینده مجلس با اشاره به ابتلاء برخی نمایندگان مجلس به ویروس کرونا و بسته بودن فضای مجلس گفت: امکان ابتلاء دیگر نمایندگان به این ویروس زیاد است. درخواست تعطیلی مجلس صرفا از رئیس مجلس نبوده است بنده دیروز تهران بودم و بخشنامه وزیر بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی را خواندم.

به گزارش ایمنا، سید راضی نوری درباره بودجه سال آینده با اشاره به ابتلاء برخی نمایندگان مجلس به ویروس کرونا و بسته بودن فضای مجلس گفت: شخصاً نامه وزیر بهداشت به رئیس مجلس را خواندم. تاکید مؤکد ایشان به آقای لاریجانی تعطیلی مجلس به علت فضای بسته بود.

وی در مورد حکم حکومتی مقام معظم رهبری در خصوص تعطیلی مجلس و بررسی بودجه توسط شورای نگهبان گفت: یکی از مواردی که به عنوان پشتیبان تصمیمات کلان کشوری در جمهوری اسلامی وجود دارد، نظر ولی فقیه است. این موضوع هیچ خلائی قانونی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا خود قانون اساسی آن را تعریف کرده است؛ چنان چه شرایطی اضطراری یا جنگی در کشور حاکم شود برای تصمیماتی که ممکن است چالش برانگیز باشد از حکم حکومتی استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما در مواجهه با کرونا در شرایط اضطراری است گفت: دولت نیز چندی پیش برای تمدید مهلت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همین اقدام را انجام داد. ما نیز در بودجه از این استراتژی استفاده کردیم.

نوری با اشاره به ابتلاء برخی نمایندگان مجلس به ویروس کرونا و بسته بودن فضای مجلس گفت: امکان ابتلاء دیگر نمایندگان به این ویروس زیاد است. درخواست تعطیلی مجلس صرفاً از رئیس مجلس نبوده است بنده دیروز تهران بودم و بخشنامه وزیر بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی را خواندم. تاکید مؤکد وزیر بهداشت به آقای لاریجانی تعطیلی مجلس به علت فضای بسته بود.

وی در پایان گفت: ما در ماه‌های پایانی سال هستیم و چاره‌ای جز تصویب بودجه نداریم؛ به همین علت از حکم حکومتی و این راه صحیح قانون اساسی استفاده کردیم تا مشکل مردم و مسئله بودجه را حل کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم از طریق قانون چند دوازدهم بودجه را تصویب و حکم سرپرستی وزیر وزارت جهاد کشاورزی را تمدید کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 414061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.