اقدامات ویژه آتش نشانی اراک برای مقابله با کرونا

رئیس سازمان آتش نشانی نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اقدامات ویژه‌ای در سطح شهر انجام شده است.

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اراک هر شب چهار دستگاه از خودروهای سازمان آتش نشانی به همراه ۱۳ آتش نشان در عملیات مه پاشی سطح شهر اراک حضور دارند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن اماکن عمومی افزود: باتوجه به تاکید شهردار اراک بازار سرپوشیده، برخی از معابر و خیابان‌های پرتردد سطح شهر مه پاشی و ضدعفونی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار کرد: محلول‌های استفاده شده برای ضد عفونی معابر و اماکن پرتردد، براساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و کاملاً بی خطر است و هیچ گونه ضرری برای خودروها و شهروندان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات مه‌پاشی تخصصی که با هدف ضدعفونی و گند زدایی سطح شهر و در تمامی مناطق شهرداری آغاز شده، طی شب‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

آقازیارتی در خصوص حفظ بهداشت ایستگاه‌های آتش نشانی در اراک عنوان کرد: در راستای حفظ سلامت آتش نشانان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی این سازمان تصمیمات جدی و لازم اخذ شده است تا علاوه بر ضد عفونی ایستگاه‌ها و خودروهای عملیات آتش نشانی، تمامی تجهیزات آتش نشانی که به طور مشترک توسط آتش نشانان در عملیات‌ها استفاده می‌شود، پس از بازگشت به ایستگاه‌ها بلافاصله ضد عفونی شود.

وی با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌ها، ستاد فرماندهی و ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی اراک به طور مرتب ضد عفونی می‌شود، افزود: به صورت کلی و در طول ایام سال همواره در ایستگاه‌ها نظافت روزانه انجام می‌شود و حتی یک روز در هفته به ضد عفونی کردن ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا اقدامات بهداشتی و ضد عفونی ایستگاه‌ها را به صورت جدی تری در دستور کار قرار داده‌ایم و با فاصله زمانی کوتاه‌تر نسبت به نظافت و همچنین ضد عفونی کردن ایستگاه‌ها، خودروها و تجهیزات اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی تاکنون به صورت مداوم نسبت به توزیع محلول‌های ضد عفونی برای سطوح و دست‌ها به همراه ماسک و دستکش در بین پرسنل ستادی و عملیاتی اقدام کرده است که این روال هم چنان ادامه دارد.

آقازیارتی اضافه کرد: همچنین توصیه‌های بهداشتی لازم فردی و محیط کار به تمامی آتش نشانان ارائه شده و نیز وسایل بهداشتی مثل محلول‌های ضد عفونی کننده در ایستگاه‌ها قرار داده شده است.

وی در مورد ضد عفونی کردن تجهیزات و البسه فردی آتش‌نشانان در ایستگاه‌ها اظهار کرد: البسه عملیاتی آتش‌نشانان مثل دستکش‌ها، چکمه‌ها، کلاه و… به صورت اختصاصی استفاده می‌شود، اما برخی از تجهیزات آتش نشان‌ها مانند ماسک‌های تنفسی (فیس دستگاه تنفسی) در هر شیفت جابه‌جا می‌شود، اما در صورت استفاده آنها حتماً پیش از تعویض شیفت، ضد عفونی و نظافت‌های لازم صورت می‌گیرد تا از بیمار شدن آتش‌نشانان جلوگیری شود.

کد خبر 414056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.