منبع ژئو ممبران منطقه ۲ آبگیری شد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خبر از آبگیری منبع ژئو ممبران به مناسبت روز درختکاری داد و گفت: طراحی این منبع در سال ۹۷ تصویب و در سال ۹۸ عملیات عمرانی آن آغاز و در مدت پنج ماه تکمیل و بهره‌برداری شد.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از خرید پساب شاهین شهر، برای ذخیره آن به توسعه منبع احتیاج بود که پس از تصویب طرح و پیش‌بینی ردیف مالی اجرای آن در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ و پس از دریافت مجوزهای لازم، عملیات عمرانی آغاز شد.

وی افزود: با اقدامات شبانه‌روزی کارکنان اداره عمران منطقه، با صرف بودجه‌ای در حدود ۱۷ میلیارد ریال منبع ژئو ممبران به مناسبت روز درختکاری در اسفندماه آبگیری شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: حجم منبع ژئو ممبران حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب و پمپاژ آب آن از تصفیه خانه، ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که از تصفیه خانه فاضلاب شاهین‌شهر به وسیله پمپ از لوله ۴۰۰ اینچی آب وارد منبع ژئو ممبران می‌شود و از طریق پمپاژ از این منبع، فضای سبز مناطق دو و ۱۲ آبیاری می‌شود.

وی گفت: از استخر ذخیره آب تا دانشگاه صنعتی هفت هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری با قطر 200 میلی‌متر شده و از آن به فضای سبز حاشیه جاده آزادگان، کوی پرتو، جنگل‌کاری ۳۰ هکتاری و ۱۰۰ هکتاری در منطقه دو انشعاباتی داده شده است.

حقانی ادامه داد: نقطه پایانی این اتصالات، لوله میدان استقلال است که از آنجا به کلکتور خیابان امام خمینی وصل و در مواقع بحرانی در تأمین آب شبکه آبرسانی فضای سبز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد بین سازمان پارک‌ها و منطقه ۲ شهرداری اصفهان، برای پایش پساب، به صورت دائم، کیفیت آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد، افزود: برای عبور لوله در ورودی‌های پتروشیمی و پالایشگاه به جای حفر سطحی و تخریب آسفالت، از روش پاپ‌کلی (روشی که در آن از زیر زمین غلاف‌گذاری و تونل حفر می‌شود و لوله از درون این تونل رد می‌شود) استفاده شده است.

کد خبر 414055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.