پرونده ویلموتس زیر دست یک وکیل شکست خورده

فدراسیون فوتبال ایران در حالی وکالت پرونده مربوط به شکایت مارک ویلموتس را در اختیار وکیل خارجی قرار داده که او در تازه ترین پرونده محکوم به شکست شده است.

به گزارش ایمنا، باشگاه تراکتور تبریز در پرونده شکایت از آنتونی استوکس محکوم شد تا بر خلاف آنچه مسئولان این باشگاه تصور می‌کردند مجبور به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار به همراه پنج درصد از این پول به عنوان سود مربوط به دیرکرد شود.

حکمی که در صورت عدم پرداخت آن باعث محرومیت تیم پرطرفدار تبریزی از دو پنجره نقل و انتقالاتی خواهد شد.

تراکتور که در ابتدای فصل ۹۷-۹۶ اقدام به جذب مهاجم پرحاشیه ایرلندی کرد اواسط فصل نتوانست از او به دلیل ترک تمرینات تیم و سفر به خارج از کشور استفاده کند. با این حال دوباره سراغ استوکس رفت تا او را به تبریز بازگرداند اما این بازیکن به هیچ وجه نتوانست همچون گذشته برای تراکتور بازی کند تا در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل گذشته، زودتر تصمیم به ترک همیشگی تبریز با وجود داشتن قرارداد سه ساله کند.

همین امر سبب شد تا باشگاه تراکتور اقدام به شکایت از او کند اما استوکس بی توجه به این موضوع از طریق فیفا توانست ITC خود را دریافت کند تا به آدنا اسپور ترکیه بپیوندد. حضوری کوتاه مدت در این کشور که باز هم با حاشیه همراه بود.

با وجود این سابقه پرحاشیه مسئولان باشگاه پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ نوزدهم سراغ این بازیکن رفتند و با قراردادی نسبتاً گران این بازیکن را به خدمت گرفتند اما پس از سفر سرخپوشان به دبی برای برگزاری دیدار لیگ قهرمانان آسیا، استوکس دیگر به ایران برنگشت.

باشگاه تراکتور نیز که پرونده را به «لودویک» وکیل سوئیسی خود سپرده بود بارها صحبت از محکومیت استوکس کرد اما در نهایت، خود محکوم شد تا تراکتوری‌ها اینگونه توسط همین بازیکن بی انضباط نقره داغ شوند.

حکمی که کاملاً به ضرر تراکتور است و آنها فکرش را هم نمی‌کردند با توجه به اسناد موجود در باشگاه مجبور به پرداخت مبلغ سنگین به استوکس شوند. پرونده‌ای که لودویک، رئیس اسبق کمیته تعیین وضعیت فیفا بر عهده داشت اما این پیرمرد سوئیسی نتوانست کاری برای تراکتور کند.

کسب اطلاع کرد فدراسیون فوتبال ایران با وساطت دو تن از مدیران سابق لیگ برتری پرونده مربوط به شکایت مارک ویلموتس را نیز به همین وکیل سوئیسی که در جدیدترین پرونده خود شکست خورده است سپرده تا بتواند از حقوق فدراسیون در قبال در خواست چند میلیون دلاری مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران دفاع کند.

پررونده ای که اگر به خوبی مورد توجه قرار نگیرد می‌تواند حقوق مادی و بین المللی فوتبال ایران را در فیفا دستخوش اتفافات نه چندان خوب قرار دهد. اگر اتفاقی که برای تراکتور رخ داد و این وکیل نتوانست حق این باشگاه را بگیرد، برای تیم ملی هم رخ دهد، احتمال محکومیت سنگین فدراسیون فوتبال در پرونده سرمربی بلژیکی تیم ملی وجود دارد.

منبع: مهر

کد خبر 414054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.