۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
قیمت جهانی طلا رکورد زد

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه برای نخستین بار در هفت سال گذشته به مرز ۱۷۰۰ دلاری رسیده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، تشدید نگرانی‌ها درباره گسترش ویروس کرونا و افت شدید قیمت نفت و سهام در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به مرز ۱۷۰۰ دلار برسد که بالاترین رکورد در هفت سال اخیر به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش کاهش شدید قیمت نفت و شاخص سهام موجب شد تا قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۶۹۹ دلار برسد. این بالاترین رکورد قیمت طلا از دسامبر ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با افت شدیدی روبرو شده و سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا و اوراق قرضه هستند. قیمت نفت پس از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش قیمت رسمی نفت خود و رقابت با روسیه با افت ۲۰ درصدی روبرو شده است.

شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ آمریکا با افت چهار درصدی روبرو شده است. ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسیده است. نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز با افت چشمگیری روبرو شد.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد اقتصاد ژاپن در سه ماه پایانی ۲۰۱۹ میلادی با افت بیشتری نسبت به انتظارات اولیه روبرو شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در چین با ۴۰ نفر افزایش به ۸۰۷۳۵ نفر رسیده است. تازه‌ترین آمارهای گمرک چین نشانگر افت شدید صادرات و واردات این کشور در دو ماه نخست ۲۰۲۰ میلادی است.

نظرسنجی رویترز نیز نشان می‌دهد رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال نسبت به سه ماه قبل به نصف کاهش خواهد یافت.

قیمت پالادیوم با ۲.۹ درصد کاهش به ۲۴۹۲ دلار رسید و قیمت پلاتین نیز با ۱.۲ درصد کاهش به ۸۹۰ دلار رسید. قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷.۳۷ دلار رسید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 414041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.