۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
فرشته‌های زیبایی  شهر!

بعضی از شهرهای ایتالیایی میزبان نهادهایی انسانی است که مردم آن به طور داوطلبانه مسئولیت حفاظت از فضاهای عمومی شهر را به عهده می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که هیچ شهری در سراسر دنیا از توانایی مالی کافی برای بازسازی دائم یا پاکسازی مرتب فضاهای عمومی شهر برخوردار نیست. بسیاری از مردم ایتالیا در بعضی از شهرهای این کشور گروه‌هایی به نام "فرشته‌های زیبایی" تشکیل داده‌اند و به طور داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه کمک مالی از سوی دولت، برای مراقبت از فضاهای عمومی شهرهای خود از هم پیشی می‌گیرند. البته یک قانون جامع در میان مردم ایتالیا حاکم است و آن این‌که تمام مردم این کشور باید در فعالیت‌های اجتماعی سهیم باشند و مسئولیت ایجاد مکان‌هایی مطلوب برای سکونت را به عهده گیرند.

فرشته‌های زیبایی بیش از سایر مردم ایتالیا مسئولیت بهبود زندگی در شهرهای خود را به عهده دارند. اعضا این گروه‌ها اغلب در فعالیت‌هایی نظیر پاکسازی پارک‌ها و معابر عمومی، مراقبت از اموال عمومی نظیر بانک‌ها، آبیاری فضاهای سبز شهری و حتی پاکسازی قسمت‌های مختلف شهر شرکت می‌کنند.

گروه‌هایی از فرشته‌های زیبایی رویدادهای مختلف سال را مورد نظارت قرار می‌دهند و جشنواره‌های فصلی و موسیقی‌های زنده را برگزار می‌کنند. در شهر فلورانس ایتالیا، در روزهای پایانی هر هفته گروهی از اعضای فرشته‌های زیبایی به پارک‌ها و فضاهای سبز سراسر شهر می‌روند و به جمع‌آوری مواد زائد و زباله در سراسر شهر، پاکسازی پیاده‌راه‌ها و چمن‌های سبز مشغول می‌شوند.

برخی از این فرشته‌های زیبایی که در کارهای فنی از تخصص کافی برخوردار هستند، تعمیرات وسایل عمومی پارک‌ها نظیر چراغ‌های روشنایی، مبلمان و وسایل بازی کودکان را به عهده می‌گیرند. افرادی که مسئولیت نظارت بر فضاهای عمومی در هنگام شب یا در مکان‌های پرتردد شهری را به عهده می‌گیرند، با پوشیدن جلیقه‌های قرمز شب‌نما با آرم "فرشته‌های زیبایی" خود را از خطرات متعدد نظیر تصادفات جاده‌ای، در امان می‌دارند.

مقامات رسمی شهرهای ایتالیایی اغلب به منظور تقدیر از اقدامات فرشته‌های زیبایی هدایایی ویژه را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند و در بسیاری از موارد منابع مالی و رفاهی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد تا مراقبت شهری را برای آن‌ها تسهیل کنند و این افراد را به سمت فعالیت‌های هرچه بیشتر در سطح شهری سوق دهند.

کد خبر 414027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.