زباله‌گردهای باغبادران کمک‌هزینه معیشتی می‌گیرند

شهردار باغبادران گفت: افرادی که اقدام به زباله‌گردی می‌کنند جزو اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند، به همین دلیل درصورت همکاری آنان با مدیریت شهری باغبادران در برنامه‌های مقابله با کرونا، با کمک خیران مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی در پایان سال به آنان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرگونه زباله‌گردی در شهر باغبادران ممنوع است، اظهار کرد: پدیده زباله‌گردی همواره به عنوان یکی از مشکلات مدیریت شهری در شهرهای مختلف مطرح بوده است، اما روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا دغدغه شهرداری‌ها برای جمع‌آوری زباله‌گردها دوچندان شده است.

وی افزود: به دلیل استفاده شهروندان از ماسک، دستکش‌های یکبار مصرف، دستمال کاغذی، بطری‌های پلاستیکی و ظروف حاوی مواد ضد عفونی امکان آلودگی زباله‌های شهری بسیار بیشتر شده است، این در حالی است که افرادی در سطل‌های زباله جستجو می‌کنند و با این کار خود و دیگران را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه با کلیه زباله‌گردها برخورد قانونی می‌شود، عنوان کرد: به این منظور با هماهنگی نیروی انتظامی در ابتدا به زباله‌گردها اخطار داده می‌شود و در مرحله دوم طبق دستور قضائی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

امینی گفت: افرادی که اقدام به زباله‌گردی می‌کنند جزو اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند، به همین دلیل در صورت همکاری آنان با مدیریت شهری باغبادران در برنامه‌های مقابله با کرونا، با کمک خیران مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی در پایان سال به آنان پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در ساماندهی زباله‌گردها، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده زباله‌گردها در شهر، می‌توانند به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

کد خبر 414026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.