۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مرگ ۷ اهوازی از ترس کرونا!

مرگ ۳ تهرانی به خاطر خوردن ژل ضدعفونی،خودکشی پسرجوان بعداز قتل عام خانواده،ریزش کوه در آزادراه تهران - شمال و مرگ کرونایی یک نفر در کیش، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته است که دربسته خبری یک‌شنبه_۱۸اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون دادستان اهواز گفت: مصرف الکل تقلبی در اهواز باعث مرگ هفت نفر در این شهرستان شد.

علی بیرانوند اظهار کرد: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا روز گذشته اقدام به خرید الکل غیر خوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که متأسفانه باعث مرگ هفت نفر شد.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۴۸ نفر نیز مسموم شده اند که تعدادی از آنان بینایی خود را از دست داده اند که اکنون در بیمارستان‌های اهواز بستری و تحت درمان هستند.

معاون دادستان اهواز احتمال فوت تعداد دیگری از افراد مسموم را نیز رد نکرد و گفت: با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل متانول توسط این افراد احتمال مرگ تعداد دیگری از این افراد وجود دارد.

وی در عین حال گفت: کارشناسان این دادستانی در حال بررسی موضوع هستند که در صورت کسانی در این زمینه مقصر باشند را دستگیر کنند.

نماینده رئیس کل دادگستری در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اهواز اضافه کرد: مردم و به خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند زیرا ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

بیرانوند گفت: بهترین راهکار برای این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است و غیر از این تاکنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر فوت شده اند.

ریزش کوه در آزادراه تهران - شمال

رئیس پلیس راه مازندران گفت: آزادراه تهران- شمال به‌دلیل ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

براثر ریزش کوه در قطعه چهار جاده تهران -شمال محور چالوس - مرزن آباد بخشی از کوه رانش کرده و سبب مسدود شدن این جاده شد. این رانش در ۵ کیلومتری عوارضی اتفاق افتاد.

این جاده تا اطلاع ثانوی بر روی خودروهای عبوری مسدود است.

رئیس پلیس راه مازندران با تأیید این خبر، اظهار کرد: این محور همچنان مسدود است.

علیرضا قدمی افزود: این حادثه تلفات جانی در برنداشت.

وی با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد، تصریح کرد: این محور تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

خودکشی پسرجوان بعداز قتل عام خانواده

پسر ۲۸ ساله با سلاح گرم دست به خودکشی زد. پس از ثبت این فرضیه و بررسی‌های بیشتر اجساد، مأموران این احتمال را دادند که پسر جوان، پس از قتل پدر، مادر و در نهایت خواهر خود، اقدام به خودکشی کرده است.

روز ۱۳ اسفند، شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰ کرج اعلام کردند که چند روز پیش صداهایی مانند شلیک گلوله در محل سکونت آن‌ها و از یک خانه ویلایی شنیده شده و با توجه به عدم رؤیت اعضای یک خانواده در منطقه مذکور، احتمال بروز حادثه در آنجا وجود دارد.

لحظاتی بعد از اعلام این خبر، تیمی از مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده و با اخذ دستور مقام قضائی وارد خانه ویلایی شدند. مأموران پس از ورود به منزل مذکور با اجساد چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل پدر ۵۴ ساله، مادر ۴۸ ساله، دختر ۲۶ ساله و پسری ۲۸ ساله مواجه شده که با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند. بررسی‌های اولیه نشان داد که پسر ۲۸ ساله با اعضای خانواده‌اش مشاجراتی داشته است.

با حضور تیم تشخیص هویت و کارشناسان پلیس آگاهی استان البرز مشخص شد که پسر ۲۸ ساله با سلاح گرم دست به خودکشی زده است. پس از ثبت این فرضیه و بررسی‌های بیشتر اجساد، مأموران این احتمال را دادند که پسر جوان، پس از قتل پدر، مادر و در نهایت خواهر خود، اقدام به خودکشی کرده است.

در نهایت اجساد قربانیان این حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات بیشتر درباره این پرونده توسط پلیس آگاهی استان البرز در جریان است.

کرونا به کیش رسید

سخنگوی شورای سلامت کیش از ممنوعیت سفر تفریحی به کیش در پی ابتلای برخی از شهروندان کیش به ویروس کرونا خبر داد.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در رابطه با آخرین وضعیت آماری ویروس کرونا در جزیره کیش تا روز شنبه ۱۷ اسفند گفت: تاکنون ۲۷ بیمار مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری شده‌اند که از این تعداد، ۱۴ نفر مشکلی نداشتند و ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ مورد بیمار بستری هستند که دو مورد تحت درمان هست و احتمالاً در روزهای آینده یکی دیگر از بیماران ترخیص خواهد شد، متأسفانه امروز یکی از بیماران وخامت شدید، دار فانی را وداع گفت.

لغو موقت پروازها به کیش

بعد از درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از علی عابدزاده معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر محدود کردن پروازهای کیش، تنها با پنج شهر تهران، اصفهان، شیراز، بندرعباس و مشهد با هواپیمایی کیش‌ایر و صرفاً برای ضرورت و رفت و آمد کیشوندان موافقت شد و عابدزاده به این درخواست پاسخ مثبت داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در و در نامه‌ای به مدیرعامل کیش‌ایر عنوان کرد: بنا به درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و به‌منظور مدیریت کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا و انجام پروازهای محدود از روز دوشنبه مورخ ۱۹ اسفندماه جاری توسط این شرکت صرفاً جهت امور ضروری صورت گیرد.

مقتضی است دستور فرمائید از هرگونه فروش گروهی و تور به مقصد جزیره کیش خودداری نموده و بلیط‌ها صرفاً برای کیشوندان و کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های ارائه‌دهنده، خدمات دولتی در کیش محدود گردد و آمار پروازها به تفکیک هر پرواز و به صورت روزانه برای این سازمان اعلام گردد.

مرگ ۳ تن به خاطر خوردن ژل ضدعفونی

منابع بیمارستانی از افزایش چشمگیر مسمومیت با الکل در ساعات گذشته در پایتخت خبر می‌دهند.

تنها در یکی از بیمارستان‌های تهران بیست مسمومیت با الکل در دوازده ساعت گزارش شده که یک نفر از آنها دیالیز شد و یک نفر نیز نابینا شده است.

همچنین خبر می‌رسد در این مدت دو نفر بر اثر خوردن ژل ضدعفونی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 413998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.