نام‌گذاری "روز پاکبان" در تقویم فرهنگی خوانسار

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار از نام‌گذاری روزی به نام "روز پاکبان" در تقویم فرهنگی این شهر خبر داد.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نامگذاری ۱۸ اسفندماه به عنوان روز پاکبان در تقویم فرهنگی خوانسار، اظهار کرد: این اقدام به پیشنهاد واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری و با تأیید شهردار خوانسار در قالب لایحه به شورای شهر ارسال و تصویب شد.

وی افزود: تأیید نهایی ثبت این روز با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار گفت: یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه، پاکبان‌ها هستند که هم تلاش فراوانی دارند و هم کارشان را به بهترین شکل و با کمترین نقص انجام می‌دهند، بنابراین لازم بود به پاس قدردانی از آنان یک روز به نام "روز پاکبان" انتخاب شود.

احمدی اضافه کرد: پاکبان‌ها معمولاً در ساعاتی که بیشتر شهروندان در حال استراحت هستند، مشغول به خدمت بوده و کمتر کسی تلاش‌ها و زحمات آنها را می‌بیند.

وی با بیان این‌که کار و تلاش در فرهنگ اسلامی جایگاهی والا دارد، خاطرنشان کرد: پاکبانان شهر با تلاش صادقانه، سلامت، نظافت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورده‌اند و پیام‌آور نشاط و پاکیزگی هستند.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری خوانسار با اشاره به نقش شهروندان در حفظ پاکیزگی شهر، تاکید کرد: این نامگذاری باعث افزایش مشارکت اجتماعی در حفظ و نگهداری و زیبایی شهر خواهد شد.

کد خبر 413994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.