کروناویروس در ایتالیا؛ سناریوهای محتمل برای کوپا ایتالیا

شیوع کرونا برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله فوتبال در ایتالیا را در شرایطی نامشخص قرار داده است. ممکن است لیگ این کشور لغو شود و فرضیه‌هایی نیز برای تعویق رقابت‌های کوپا ایتالیا مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا ایتالیا با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور در هاله‌ای از ابهام است. بر اساس چارت رقابت‌های کوپا ایتالیا، میلان و ناپولی باید به مصاف یکدیگر بروند و در سمت دیگر نیز اینتر و یوونتوس با هم صف آرایی خواهند کرد.

اما در رابطه با سرنوشت نهایی این دو مسابقه، سه فرضیه وجود دارد. این سه فرضیه در صورتی در نظر گرفته می‌شوند که تیم‌های حاضر در این مرحله از رقابت‌ها که همزمان در رقابت‌های اروپایی نیز باید حضور یابند، تصمیم به انجام بازی‌ها بگیرند. اگر فرض را لغو بازی‌ها بگذاریم،

نخستین فرضیه و البته محتمل‌ترین آن، موکول کردن زمان بازی به روز مشخص شده برای برگزاری فینال این مسابقات است. البته در این صورت باید هماهنگی‌هایی با تیم‌های ملی نیز صورت بگیرد چرا که بازی‌های ملی در پیش است و نباید تداخلی بین رقابت‌های کوپا و مسابقات ملی وجود داشته باشد. فرضیه دوم نیز به تعویق افتادن بازی است اما با این نکته که دیدار فینال به ماه آگوست موکول شود. این دو فرضیه توسط سایت‌های گل و گاتزتا دلو اسپورت ارائه شده اند.

همچنین فرضیه دیگری نیز این روزها شنیده می‌شود که البته فرضیه تعجب برانگیزی است. عده‌ای عقیده دارند که می‌توان رقابت‌های کوپا را در طی چند روز مسابقه فشرده بین چهار تیم برگزار کرد. البته که نتایج دیدارهای رفت نیز در نظر گرفته خواهند شد.

در حال حاضر برگزاری رقابت‌های سری آ نیز در شرایط نامعلومی قرار دارد و ممکن است حتی لیگ ایتالیا لغو شود. با توجه به رسیدن تیم‌ها به مرحله‌های پایانی رقابت‌های کوپا ایتالیا، ممکن است حتی با وجود لغو لیگ، جام حذفی ایتالیا در مسابقه‌ای چند روزه در یک شهر برگزار شود تا حداقل به سرعت تکلیف تیم قهرمان مشخص شود.

کد خبر 413993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.