۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
پلاک‌کوبی درختان باغبادران

شهردار باغبادران گفت: طرح پلاک‌کوبی درختان شهر با هدف جمع‌آوری اطلاعات درختان، بررسی وضعیت فعلی آن‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز شهری بر مبنای نقشه GIS در حال انجام است.

حجت‌الله امینی باغبادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فقر سرانه فضای سبز در شهر باغبادران، اظهار کرد: این شهر علی‌رغم آنکه دارای باغات و بیشه‌زارهای فراوانی است، اما به لحاظ فضای سبز عمومی با فقر سرانه مواجه است.

وی گفت: سرانه فضای سبز باغبادران به ازای هر شهروند دو مترمربع است که این رقم در کشور ۱۸ مترمربع و در برخی شهرها تا ۲۵ مترمربع است.

شهردار باغبادران توسعه فضای سبز شهری را از رویکردهای جدی و مهم مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: شهرداری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری بر آن شد تا سرانه فضای سبز شهر را به دو برابر فضای موجود ارتقا دهد.

امینی با اشاره به غرس درخت در پارک هفت هزار متری شهر باغبادران، ادامه داد: درختکاری در کاهش معضلات زیست‌محیطی و افزایش سرانه فضای سبز نقش مؤثری دارد از این رو نهضت درختکاری در پارک‌های شهر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تهیه و تدوین نقشه GIS فضای سبز شهرداری باغبادران، اضافه کرد: توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری نیازمند مدیریت علمی است و باید اطلاعات آماری دقیق در این حوزه در اختیار واحد فضای سبز شهرداری باشد به همین دلیل برای اولین بار به همت پرسنل خدوم شهرداری و با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین نقشه GIS فضای سبز شهر باغبادران تدوین و رونمایی شد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای نگهداری از فضای سبز و پرورش گونه‌های گیاهی استفاده شده است، عنوان کرد: طرح پلاک‌کوبی درختان شهر با هدف جمع‌آوری اطلاعات درختان، بررسی وضعیت فعلی آن‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز شهری بر مبنای نقشه GIS در حال انجام است.

امینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ مورد شکایت در دستگاه قضائی از افرادی طرح شد که به بهانه‌های مختلف اقدام به قطع درختان شهر کرده بودند، البته با شناسنامه‌دار شدن درختان اینگونه تخلفات نیز تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

کد خبر 413953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.