مددکاران اجتماعی برای تحقق جامعه‌ای سالم تلاش می‌کنند

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران گفت: مددکاران اجتماعی برای تحقق جامعه‌ای سالم تلاش می‌کنند، جامعه‌ای که گفتگوی مداوم و هدایت فرصت‌ها را برای همه خلق می‌کند، تنوع را می‌پذیرد، منابع و مردم را به هم متصل می‌کند و احساسات مثبت جامعه را حتی برای آینده تقویت می‌کند.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مددکاری اجتماعی و به همه مددکاران ایران، اظهار کرد: این روز را در حالی گرامی می‌داریم که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و حتی بخش‌های قابل توجهی از دنیا روزهای سخت و نفسگیری را تجربه می‌کنیم و شایسته است با تعهدی مضاعف دنبال بهبود شرایط اجتماعی، ارتقای خدمات اجتماعی و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در چنین موقعیتی توجه به اهمیت بهبود روابط انسانی بیش از هر زمان دیگری باید مهم باشد، افزود: فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی نیز هوشمندانه در دو سال اخیر ترویج اهمیت ارتقای روابط انسانی را به عنوان شعار جهانی مددکاری اجتماعی انتخاب نموده است.

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران تصریح کرد: ارتقای روابط انسانی یک موضوع کلیدی در حرفه مددکاری اجتماعی محسوب می‌شود و همواره مورد توجه بوده است و در ترویج اهمیت روابط انسانی پرداختن به چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز با یکی از چالش‌های بسیار مهم عرصه سلامت روبرو هستیم، اظهار کرد: در این راه تعهد سیاسی حاکمیت و مدیریت هوشمندانه دولت و صد البته مشارکت و همراهی همه اقشار مردم در تمامی سطوح بسیار حائز اهمیت است تا آنجا که توسعه روابط انسانی مبتنی بر صلح و برابری محقق گردد.

اقلیما با اشاره به اینکه مددکاران اجتماعی برای تحقق جامعه‌ای سالم تلاش می‌کنند، گفت: جامعه سالم گفتگوی مداوم و هدایت فرصت‌ها را برای همه خلق می‌کند، تنوع را می‌پذیرد، منابع و مردم را به هم متصل می‌کند و احساسات مثبت جامعه را حتی برای آینده تقویت می‌کند.

وی در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا و وظیفه مددکاران، تصریح کرد: در مدیریت بحران کرونا جامعه مددکاری اجتماعی می‌تواند در مراحل مختلفِ مداخلات تخصصی، همراه دولت و تمام شرکای اجتماعی دولت باشد و به عنوان یک بازوی تخصصی در کاهش آلام و رنج‌های هموطنان عزیز، ارتقای سلامت و توانمندسازی جامعه، ورود تخصصی داشته باشد.

پدر علم مددکاری ایران با ابراز امیدواری از افزایش تلاش برای کنترل آلام جامعه در خصوص اقدامات این انجمن در روزهای اخیر، اظهار کرد: در روزهای گذشته انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران علاوه بر ارزیابی بحران و جذب مددکاران اجتماعی داوطلب در سراسر کشور، اقدامات تخصصی ویژه‌ای را تعریف کرده است تا بتواند در ارتقای سلامت اجتماعی و ترویج اعتماد و سرمایه اجتماعی مؤثرتر عمل کند و امیدواریم با توکل بر خدا و همدلی همه مردم و مدیریت علمی و حاکمیت و اجتناب از رویکرد صرفاً سیاسی_امنیتی بتوانیم چالش این روزها را با کمترین پیامد منفی سپری کنیم.

کد خبر 413945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.