ورود مسافر به سمیرم ممنوع/ تمامی مراکز گردشگری در سمیرم مسدود شدند

با شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری ویروسی شهرستان سمیرم نیز برای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از آن محدودیت‌هایی را برای تردد مسافران و شهروندان اعمال کرد.

محمد رضا عسگریان عصر امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت شهرستان سمیرم نسبت به شهرهای اطراف همچون شهرضا، کهگیلویه و بویر احمد و آباده که آلوده شده اند بهتر است.

فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به مطالبه عمومی ایجاد شده از طرف مردم متذکر شد: با توجه به بسته شدن و تعطیلی مکان‌های زیارتی و گردشگری امکان خدمات رسانی به مسافران را نداریم و با توجه به همین موضوع تردد مسافر در شهر را کاهش داده‌ایم.

عسگریان با اشاره به عدم اسکان مسافر در سطح شهر متذکر شد: با توجه به عبور خودروها به سمت یاسوج و بوشهر و حجم بالای تردد در این محور جداسازی خودروهای عبوری کمی دشوار است که با دو راهکاری هدایت کلی و هدایت تفکیک شده در حال بررسی بهترین راهکار هستیم.

فرماندار سمیرم همچنین با اشاره به مقاومت برخی افراد با این موضوع متذکر شد: متأسفانه برخی افراد بومی در برابر این محدودیت‌های ترافیکی با توجه افزایش مسافت تردد مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی هدایت کلی خودروها تاکید کرد: امشب به صورت آزمایشی تمامی خودروها به سمت کمربندی و ورودی جنوبی هدایت شده و از آن مسیر به صورت کنترل شده وارد شهر می‌شوند.

عسگریان خاطر نشان کرد: با توجه به حجم مسافر و تاریکی هوا تفکیک خودروهای بومی و غیر بومی سخت بوده اما با این حال ما در خال حاضر تمامی ورودی‌های شهر را مسدود کرده‌ایم تا به سمت ورودی جنوبی هدایت شوند.

فرماندار سمیرم همچنین با اشاره به استقرار پایگاه‌های کنترل سلامت در محل ورودی سمیرم افزود: در نظر گرفته ایم از صبح فردا در محل ورودی با حضور تیم‌های هلال احمر، شبکه بهداشت و بسیج تیم کنترل سلامت را فعال کنیم تا بهتر بتوانیم وضعیت موجود را کنترل کنیم. با یک آزمایش نمی‌توانیم تشخیص صددرصدی سلامت یا ابتلاء را انجام دهیم و بیشتر هدف ما اطلاع رسانی است.

فرماندار شهرستان با اشاره به گستردگی شهرستان متذکر شد: در حال حاضر اولین مرحله شهر سمیرم بوده که تنها یک ورودی داشته و محدودیت‌های زیادی اعمال می‌شود. مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌های خود در خانه‌ها بمانند و حتی‌المقدور از خانه‌ها خارج نشوند. اگر مردم رعایت نکات بهداشتی و فردی را جدی بگیرند این بیماری بهتر کنترل خواهد شد.

شهرستان سمیرم با توجه به گردشگر پذیر بودن در ایام عید تمامی مراکز گردشگری، تفریحی و زیارتی خود را بسته تا در برابر کرونا مقابله‌ای جدی انجام دهد.

کد خبر 413925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.