مهر سکوت بر دهان شهر

شهر آرام و ساکت است و از هیاهوی روزها آخر سال خبری نیست. این روزها تنها بازارهای راکد و خالی از مشتری و خیابان‌های خلوت و خاموش و کوچه‌های بی‌رهگذر، شاه‌بیت شعر تنهایی شهری است که مردمانش خانه‌نشین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چونان بلایی شهر به شهر و منزل به منزل پیش آمده و عالم‌گیر شده است. آرام و راحت از همه گرفته و مهر سکوت بر دهان شهر زده است؛ میهمان ناخوانده‌ای که این روزها به جا سرک می‌کشد و پاقدمش تنها مرگ است و ترس و اضطراب.

کرونا شهر و روستان و کلانشهر نمی‌شناسد، لشکریانش را به هر سو گسیل می‌دارد و بر سر راه همه سبز می‌شود. همه دست به گریبان آن شده‌اند و به گونه‌ای می‌کوشند از گزندش در امان باشند؛ اما در اینجا، شهری که تاکنون از هجمه کرونا در امان مانده، وضع به گونه دیگری است.

شهروندانی که حیات را بازیچه هوس‌های خود می‌کنند

سعید شاه‌حسینی از شهروندان دهاقانی است که گلایه خود از نبود لوازم بهداشتی را اینگونه مطرح می‌کند: چند وقت است که به داروخانه و حتی سوپرمارکت‌ها برای خرید ماسک و دستکش یکبار مصرف مراجعه می‌کنم، اما می‌گویند این اقلام بهداشتی را موجود ندارند، دستکش هم خیلی گران شده‌، آن هم در این شرایط که مردم به آن نیاز دارند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان باید در این شرایط به یاری یکدیگر بشتابند، ادامه می‌دهد: بسیاری از فروشندگان دستکش و ماسک را احتکار می‌کنند و با چند برابر قیمت به برخی افراد می‌فروشند.

امین هاشمی شهروندان دیگری است که به حضور مأموران شهرداری برای ضدعفونی شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: در این شرایط نیروهای شهرداری بیشتر تلاش می‌کنند، اما متأسفانه برخی شهروندان با بی‌توجهی ماسک و دستکش خود را در خیابان رها می‌کنند.

طاهره سبزواری دیگر شهروندانی است که عقیده دارد پمپ بنزین‌ها، عابر بانک‌ها و دستگاه‌های پوز فروشگاه‌ها باید بیشتر ضد عفونی شود و ادامه می‌دهد: چند روز قبل وقتی به جایگاه سوخت بنزین مراجعه کردم تنها یک نفر شیفت بود و سوخت‌گیری هم توسط رانندگان انجام می‌شد در حالی که شبکه بهداشت از طریق پیامک از رانندگان خواسته سوخت‌گیری نکنند.

شهر تاکنون در امان بوده است

اما نادر بدریان، شهردار دهاقان ضمن آنکه از ضدعفونی مستمر شهر در برابر ویروس کرونا خبر می‌دهد از شهروندان می‌خواهد با رعایت بهداشت به مأموران شهرداری و مسئولان بهداشتی کمک کنند.

او می‌گوید: تاکنون هیچ مورد ابتلاء به کرونا در دهاقان گزارش نشده است، اما همه معابر شهر، سرویس‌های بهداشتی عمومی، غسالخانه، و پارک‌ها به طور روزانه گندزدایی و ضد عفونی می‌شود.

شهردار دهاقان ادامه می‌دهد: سرویس‌های حمل و نقل هم مرتباً ضدعفونی می‌شود و همه مأموران واحدهای مختلف شهرداری بسیج شده‌اند تا از ورود این ویروس به شهر جلوگیری کنند.

بدریان از شهروندان می‌خواهد به شایعه‌ها توجه نکنند و اظهار می‌کند: تیم‌های تشکیل شده از نیروهای شهرداری برای ضد عفونی مدارس و ادارات نیز به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: خوشبختانه شهروندان نیز همکاری خوبی با شهرداری و همچنین تعامل سازنده با یکدیگر دارند و اقداماتی انجام داده‌اند که باید از آنان قدردانی کنیم.

شهردار دهاقان می‌گوید: انتظار داریم شهروندان مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شیوع این ویروس در شهر نباشیم.

کرونا موضوع جلسات پارلمان شهری

عبدالحمید یزدانی، عضو شورای اسلامی شهر دهاقان اما با اینکه موضوع بیشتر جلسات چند هفته اخیر اعضای شورا مربوط به پیشگیری از کرونا بوده است، اظهار می‌کند: شهرداری موظف است همه اماکن عمومی را در برابر شیوع ویروس کرونا گندزدایی و ضد عفونی کند.

وی با اشاره به ضد عفونی فضای اداری شهرداری و شورای اسلامی شهر به طور روزانه، عنوان می‌کند: همه کارکنان و کارمندان نیز باید به مسائل بهداشتی اهمیت بدهند و خوشبختانه این مسئله در شهرستان به‌طور مطلوب رعایت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر دهاقان ادامه می‌دهد: بودجه بخش‌های مختلف شهرداری در اوایل هر سال در قالب لایحه بودجه تخصیص داده می‌شود و برای مقابله با کرونا اعتباری اختصاص داده نشده، اما این مسئله شهرداری مانع کمک به شهروندان نیست و شهرداری منابع مالی لازم را تأمین خواهد کرد.

یزدانی ادامه می‌دهد: گندزدایی شهر روند قابل قبولی داشته و امیدواریم هر چه زودتر شرایط بحرانی پیش‌آمده رفع شود.

کمبود مواد ضد عفونی

حشمت‌الله ثالثی، مدیر شبکه بهداشت و درمان دهاقان از کمبود مواد ضد عفونی در دهاقان خبر می‌دهد و می‌گوید: تلاش‌های زیادی برای تأمین مواد انجام شده است، اما تاکنون بی‌نتیجه بوده، زیرا نه تنها در این شهرستان، بلکه در شهرها و استان‌های دیگر هم این مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار می‌کند: مقداری از مواد ضد عفونی کننده تهیه شده را بین واحدهای آموزشی، ادارات و پایگاه‌های بهداشتی توزیع شده است، اما همچنان با کمبود این مواد مواجه هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دهاقان، ادامه می‌دهد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلاء به کرونا در مراکز درمانی و بهداشتی دهاقان دریافت نشده است.

ثالثی از شهروندان می‌خواهد به نکات بهداشتی توجه کنند و تصریح می‌کند: شستن دست‌ها و ضد عفونی وسایل شخصی مانند گوشی‌های موبایل، دستگیره‌های در و خودرو و خودداری از ترددهای بی‌مورد در شهر، تأثیر زیادی در مقابله با شیوع این بیماری دارد.

کد خبر 413923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.