رشت در وضعیت قرمز کرونا

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

کرونا ومسئولیت اجتماعی ما

آذر منصوری، با بیان اینکه درباره ورود کرونا به ایران اینکه چرا آمد و چه باید می‌شد تا نمی‌آمد، مهم است، افزود: اما در شرایطی که در میانه بحران قرار گرفته ایم طرح این نوع سوالات نه تنها کمکی به کاهش این بحران و عبور از آن نمی‌کند، بلکه بر التهاباتی دامن می‌زند که کمترین آن افزایش خشم و بی اعتمادی مردم به نهادهایی است که متولی اصلی مدیریت و خاتمه دادن به این بحران هستند. وی ادامه داد: این مسئله از آن روی مهم است که برای عبور از هر بحرانی که با تک تک افراد جامعه ارتباط پیدا می‌کند، باید به مؤلفه مهم اعتماد عمومی توجه مضاعف صورت گیرد. حال اگر این بحران از نوع بیماری همه گیر کرونا باشد که تکلیف بر همه روشن است. منصوری همچنین خاطرنشان کرد: ایران امروز برای عبور از بحران کرونا به تقویت مؤلفه‌هایی نیاز دارد؛ در کنار تقویت و ترمیم اعتماد عمومی، به جنبشی فراگیر و ملی نیاز دارد که همه آحاد کشور در آن مسئولیت و نقش خود را هم بدانند و هم در راستای انجام و ایفای این مسئولیت کنشگری خود را نشان دهند. وی ادامه داد: این در صورتی قابلیت تحقق دارد که مسئولین امر نیز ضمن اطلاع رسانی شفاف و صادقانه، به گونه‌ای عمل کنند که بر اعتماد عمومی به آنها افزوده شود.

رشت بحرانی‌ترین شهر درگیر با کرونا ویروس است

جبار کوچکی‌نژاد امروز در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه رشت بحرانی‌ترین شهر کرونا ویروس در کشور و شاید هم در جهان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان در صدر درگیری با ویروس کرونا قرار دارد لذا مسئولان کشوری باید توجه بیشتری نسبت به توزیع و تأمین اقلام و ملزومات بهداشتی در این استان داشته باشند. نماینده مردم رشت با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی و افزایش ظرفیت درمان از مهمترین مقوله‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: کمبودهای بهداشتی گیلان و رشت پیگیری می‌شود، باید واقعیت‌های این بیماری به مردم اطلاع رسانی شود تا آگاه باشند که در شرایط بسیار حادی قرار داریم. کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه در رشت باید ستاد عملیاتی ویژه تشکیل شود، تصریح کرد: با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و مشکلات جدی آنان، باید بیمارستان‌ها ساماندهی شود؛ رشت با توجه به بحرانی بودن نیازمند مدیریت عملیاتی توسط دستگاه‌های ذیربط است. وی با بیان اینکه توزیع عادلانه تجهیزات و دارو با مدیریت ویژه برای شهرستان رشت به عنوان مرکز استان انجام گیرد، تصریح کرد: همگان باید با همکاری و همکاهنگی تلاش کنیم تا بیماران با مشکل مواجه نشوند و شهروندان با اجتناب از ترددهای غیرضرور مانع رشد این ویروس شوند.

جایگزین منتخبان فوت شده مجلس یازدهم در انتخابات ۱۴۰۰ مشخص می‌شود

سیداسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که تکلیف انتخابات در حوزه‌هایی که نمایندگان آن‌ها فوت شده‌اند چه می‌شود، گفت: تکلیف نماینده این حوزه‌ها در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود. وی ادامه داد: دور دوم انتخابات مجلس در ۲۹ فروردین فقط در حوزه‌هایی برگزار می‌شود که هیچکدام از داوطلبان کف بیست درصد آرای صحیح حوزه انتخابیه خود را کسب نکرده باشند. در روزهای اخیر محمد علی رمضانی، منتخب آستانه اشرفیه و فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم فوت کرده‌اند.

وزیر دفاع: تحریم‌ها فرصت طلایی برای دست‌یابی به دانش داخلی است

سرتیپ امیر حاتمی روز شنبه با حضور در صنایع هواپیماسازی وزارت دفاع و در جمع مدیران ارشد این صنعت اظهار کرد: تمام تلاش دشمن بر آن است تا با زمین‌گیر کردن صنایع خرد و کلان کشور، زندگی عادی مردم را با مشکل و مانع مواجه سازد و مجموعه کل کشور را ناکارآمد و ناتوان نشان دهند. وزیر دفاع با بیان اینکه قام معظم رهبری (مدظله العالی) بر دو مؤلفه اساسی و راهبردی اقتصادی مقاومتی و قوی شدن تأکید کرده اند و آنرا به عنوان راهکارهای پیشرفت ملت ایران بسیار حائز اهمیت دانسته اند، افزود: تحریم شکنی برای کشور و نیروهاغی مسلح از شاخصه‌های قوی شدن به حساب می‌آید. حاتمی همچنین از مدیران ارشد صنایع هواپیماسازی وزارت دفاع خواست تا با برنامه ریزی هوشمندانه و دقیق، گام‌های بلندی را متناسب با نیازهای روز کشور و در جهت ارتقا شاخص‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی بردارند. وی برنامه‌های پیش رو و آینده این صنعت در امیدآفرینی، توسعه مبتنی برارائه خدمات متنوع، پیشرفته و بدون وقفه به نیروهای مسلح که در خط مقدم دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی هستند را حائز اهمیت دانست و آنرا جلوه‌ای بارز و افتخار آفرین برای این کشور برشمرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش‌های مخلصانه متخصصان صنایع هواپیماسازی ایران (صها)، راه اندازی خطوط بازآماده سازی (اورهال) و تولید قطعات بومی مورد نیاز هواپیماها را اقدامی جهادی و در جهت مقابله جدی با تحریم‌های نظام سلطه دانست. حاتمی تصریح کرد: انجام مأموریت‌های خطیر (صها)، نقش مؤثری در ارتقا آمادگی و توان رزمی نیروی هوایی و نیروهای مسلح داشته و بسیار ارزشمند است.

درخواست ویژه از روحانی برای عهده‌دار شدن ریاست ستاد مبارزه با کرونا

اردشیر نوریان رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در کل کشور شیوع پیدا کرده و این بیماری می‌تواند مخاطرات زیادی برای سلامت مردم داشته باشد و همچنین ابعاد اجتماعی و فرامرزی اقتصادی را به دنبال داشته باشد، لازم است از تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی و حکومتی اعم از دولتی و غیر دولتی به صورت کاملاً جدی استفاده کرد. وی با تاکید بر اینکه «باید تمامی دستگاه‌ها پای کار آیند» افزود: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی اعم از دولتی و غیر دولتی با محوریت وزارت بهداشت پای کار آیند تا با کمک مردم و مسئولان و متولیان دستگاه‌های اجرایی بیماری را کنترل کنند. برای این منظور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت تلفنی و پیامکی با یکدیگر مشورت و رایزنی کرده و به این نتیجه رسیده که باید از رئیس جمهور درخواست شود که خود مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا را در دست گیرد، با توجه به اهمیت سلامت مردم باید مسئول ستاد ملی مبارزه با کرونا، شخص رئیس جمهور یا معاون اول ایشان باشد تا هماهنگی‌ها و پشتیبانی دستگاه‌های متولی دقیق‌تر و گسترده‌تر باشد. در این صورت می‌توان با سرعت بیشتری این بیماری را کنترل کرد. به همین دلیل درخواست اعضای کمیسیون امنیت ملی آن است که حداقل رئیس جمهور عهده دار مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا شود یا اینکه اختیاراتش را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کند. با این روش می‌توان با کرونا مبارزه مؤثرتر داشت.

میرزایی: اذن رهبری گره‌گشا بود / عدم تصویب بودجه مشکلات را بیشتر می‌کرد

جلال میرزایی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص لایحه بودجه ۹۹ و توجه ایشان به نظرات ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به نظرات ستاد مقابله با کرونا و حکم ایشان در خصوص بودجه سال آینده راهگشا بود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی جلسات مجلس و در نتیجه بررسی نشدن بودجه ۹۹، رهبری اجازه دادند که گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مستقیم به شورای نگهبان ارجاع داده شود، چراکه اگر بودجه ۹۹ تعیین تکلیف نمی‌شد، در کنار فشارهای خارجی مشکلی بر مشکلات کشور افزوده می‌شد. تحریم، قرار گرفتن در لیست سیاه FATF و کرونا هر کدام برای فروپاشی یک اقتصاد به تنهایی کافی هستند حال ما که همه این فشارها را با هم تجربه می‌کنیم. نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: پس از رد کلیات بودجه در صحن مجلس کمیسیون تلفیق مجدداً در کمیته‌ای و سپس در صحن کمیسیون پیشنهادات را بررسی کرد و اصلاحاتی که قابل اجرا بود صورت گرفت. در نهایت با رضایت نمایندگان و اذن رهبری قرار شد این بودجه به شورای نگهبان برود و از ایجاد مشکلی جدید به دنبال عدم تصویب بودجه جلوگیری کند. میرزایی در پایان تاکید کرد: بنابراین با ارجاع مستقیم گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ به شورای نگهبان، مشکلی در بودجه وجود ندارد چرا که پیشنهادات نمایندگان در لایحه بودجه یک بار در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و بار دیگر در کمیسیون تلفیق مرور شده بود. اغلب پیشنهاداتی که در صحن و در جریان بودجه نیز ارائه می‌شد عمدتاً پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی بود که از طریق نماینده‌ها مطرح می‌شد و عمدتاً نگاه کلان در این پیشنهادات نبود.

کد خبر 413917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    تورو خدا امار رو وافعی کنید، ادارات را تا بعد سیزده تعطیل کنید ، مردم رو مسخره امارهای فیک نکنید فاجعه بزرگ انسانی در راه است