وام ضروری نوبت پنجم و ششم بازنشستگان امشب واریز می‌شود

واریز وام ضروری نوبت پنجم و ششم بازنشستگان از امشب، دستگیری شکارچی متخلف در فریدن، حذف اسکن انگشت سردفتر در تایید نهایی اسناد و کشف ۲۵ میلیون عدد تجهیزات بهداشتی را در بسته خبری اجتماعی امروز - شنبه ۱۷ اسفند ماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، سرپرست معاونت اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تا آخر امشب (شنبه) نوبت‌های پنجم و ششم وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب حدود ۵۰ هزار نفر از واجدین شرایط واریز می‌شود.

فتح الله شعبانی با بیان اینکه نوبت چهارم وام ضروری ۷ میلیون تومانی ماه گذشته به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران واجد شرایط واریز شده بود، گفت: بر اساس نوبت بندی انجام شده و با همکاری بانک صادرات ایران، وام نوبت‌های پنجم و ششم تا آخر امشب (شنبه ۱۷ اسفندماه ۹۸) واریز و قابل برداشت می‌شود.

دستگیری متخلف شکار و صید در فریدون‌شهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدون‌شهر اعلام کرد: یک متخلف شکار و صید در شهرستان فریدون‌شهر که اقدام به شکار ۸ قطعه کبک و پخش تصاویر آن را در صفحات مجازی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.
از این متخلف یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز کشف و ضبط شد.

ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تا کنون هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد، بنابراین ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد.

بشیر حاجی بیگی افزود: مردم بخصوص اهدا کنندگان خون توجه داشته باشند که ویروس کرونا از طریق ترشحات بینی، بزاق و ترشحات تنفسی انتقال می‌یابد و مردم در این زمینه اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند و بخصوص شست و شوی دست‌ها با آب صابون و ضد عفونی کردن آنها و رعایت فاصله با یکدیگر و به ویژه افراد بیمار را به طور جدی رعایت کنند.
وی ادامه داد: نکته دیگر که مردم و بخصوص اهدا کنندگان خون باید مورد توجه قرار دهند این است که در کیت‌های تشخیصی برای کرونا از ترشحات بزاق و بینی فرد مشکوک به کرونا استفاده می‌شود و این کیت تشخیصی هیچ ربطی به خون ندارد.

اسکن اثر انگشت سردفتر در تأیید نهایی اسناد حذف شد

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران از حذف اسکن اثر انگشت سردفتر در تأیید نهایی اسناد خبر داد.

محمد عظیمیان افزود: متعاقب پیگیری‌های مکرر هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتر یاران تهران از سوم اسفند ماه سال جاری و نامه‌های متعددی که از سوی کانون‌های استانی سراسر کشور واصل شده، در نهایت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد اسکن اثر انگشت سردفتر در تأیید نهایی اسناد حذف شود و به حالت تعلیق درآید.

وی اظهار کرد: علاوه بر این مطلب در سازمان ثبت با حضور نمایندگان کانون سردفتران و دفتر یاران، موضوع حذف اثر انگشت متعاملین نیز در حال بررسی است که در صورت تأیید و اجابت اطلاع رسانی خواهد شد.

کشف بیش از ۲۵ میلیون عدد تجهیزات بهداشتی

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اعلام این خبر افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اشراف اطلاعاتی در طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی در سراسر کشور و استان‌های هدف، موفق شدند، چندین عامل اخلال در بازار توزیع مواد بهداشتی مرتبط با بیماری‌های واگیردار (کووید ۱۹) در اقصی نقاط کشور را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان از طریق رصد اطلاعاتی ۴ کارگاه و انبار تهیه و توزیع تجهیزات بهداشتی احتکار شده را شناسایی و کشف کردند، تصریح کرد: کارآگاهان در این بازرسی‌ها، ۲۵ میلیون و ۵۱ هزار و پنجاه عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۲۵ میلیون دستکش لاتکس، ۱۲ هزار و ۹۷۳ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده، ۱۰ هزار و ۸۷۷ عدد انواع ماسک به همراه ۲۵ هزار و ۲۰۰۰ عدد سرنگ انسولین و ۲۵ هزار و ۲۰۰ عدد قرص روی (کپسول زینک) کشف و در این رابطه ۴ متهم را دستگیر کردند که متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شدند.

کد خبر 413915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.